تکمیل پنج طرح‌ فرهنگی استان سمنان، در مسیر عدالت‌محوری دولت سیزدهم

سمنان- ایرنا- احیای عملیات اجرایی و ساخت پنج طرح‌ عمرانی راکد فرهنگی و هنری استان سمنان در راستای عدالت‌محوری و مهر تایید توجه دولت سیزدهم به مناطق کمتر توسعه یافته و گامی بلند برای توسعه فرهنگی و هنری و تقویت زیرساختهای این حوزه در استان سمنان است.

 به گزارش ایرنا، وجود مجتمع‌های فرهنگی و هنری، نقش مهمی در توسعه و اعتلای فرهنگ و هنر یک شهر دارد. به ویژه در شهرهای کم‌برخوردار که موسسه‌های فرهنگی هنری خصوصی در آن‌ها کمتر وجود دارد.

ایجاد این مجتمع‌ها، این فرصت را در اختیار علاقه‌مندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر قرار می‌دهد که با گردهمایی، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را کشف و شکوفا کنند. از این رو توسعه چنین زیرساخت‌هایی همواره لازم و ضروری است.

در در نقاط مختلف استان سمنان، پنج مجتمع فرهنگی و هنری نیمه‌کاره وجود دارد که سال‌ها پیش کلنگ‌زنی و به دلیل کمبود اعتبار رها شده بود، اما نوزدهم خرداد امسال در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم به این استان، با اختصاص ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار احداث آن‌ها مجدد از سر گرفته شد و بارقه امیدی برای توسعه زیرساختهای فرهنگی استان سمنان را رقم زد.

 به هرکدام از این طرح‌ها ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت و مقرر شد که در صورت تخصیص به موقع اعتبارات، تا سه سال آینده تکمیل و افتتاح شوند.

مجتمع‌ها پس از تکمیل در اختیار بخش‌ خصوصی قرار می‌گیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان درباره این طرح ها به ایرنا گفت: مجتمع‌های فرهنگی و هنری، محل تجمع هنرمندان و برگزاری کلاس‌های فرهنگی هنری است که به ویژه در شهرهای کوچکی که آموزشگاه‌های هنری خصوصی ندارند، وجود این مجمع‌ها ضروری است.

فرشید فلاح بیان کرد: این مجتمع‌ها ساختمان‌های دولتی نیستند بلکه بعد از ساخت در اختیار بخش خصوصی مانند کتابخانه‌ها، شهرداری‌ها و موسسه‌های هنری قرار می‌گیرد.

وی افزود: دولت سیزدهم در راستای عدالت محوری و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته، به دلیل نیاز این مناطق به تکمیل این طرح‌های نیمه‌کاره می‌پردازد.

نگاه ویژه دولت سیزدهم به مجتمع هایی در نقاط مختلف استان سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: بهترین مصوبات سفر استانی هیات وزیران، توجه به تکمیل همین طرح‌ها بود.

فلاح ابراز داشت: مجتمع‌های فرهنگی و هنری دیباج، ایوانکی، آرادان، کلاته‌رودبار، بیارجمند و شهمیرزاد در دولت دهم کلنگ زنی شد اما به دلیل کمبود بودجه نیمه کاره مانده بود.

وی افزود: تکمیل مجتمع کلاته‌رودبار را سال ۱۳۹۶ شهرداری این شهر برعهده گرفت و اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: در بیارجمند نیز احداث مجتمع فرهنگی هنری سال ۹۶ به شهرداری واگذار شد ولی شهرداری زیاد موفق به پیشبرد آن نشد و امسال دوباره به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بازگشت و اکنون این مجتمع ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فلاح با بیان اینکه مجتمع فرهنگی هنری دیباج، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ابراز داشت: سالن اجتماعات و محوطه این مجتمع باقی مانده است و تلاش می‌شود به زودی تکمیل شود.

تالار مرکزی سمنان میزبانی برای رویدادهای ملی در صورت تکمیل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان درباره طرح تالار مرکزی سمنان به ایرنا گفت: مقرر است با تخصیص سالی ۵۰۰ میلیارد ریال، فاز اول تالار مرکزی سمنان تا سه سال آینده افتتاح شود. در حال حاضر فونداسیون این طرح کامل و دیوارها بتن‌ریزی شده است و اجرای اولین طبقه به زودی آغاز می‌شود.

فرشید فلاح افزود: مجتمع فرهنگ و هنری (تالار مرکزی) سمنان در زمینی به زیربنای ۱۵ هزار مترمربع و با مساحت بنای ۱۰ هزار مترمربع در آخرین روز از بهمن ۹۹ کلنگ‌زنی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به سمنان در جریان بازدید از تالار مرکزی سمنان، تاکید کرده بود که این طرح در حال ساخت، در آینده می تواند میزبان رویدادها و جشنواره های مهم ملی و کشوری باشد.

محمدمهدی اسماعیلی در سفر به استان سمنان در بازدید از تالار مرکزی در حال ساخت سمنان با حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی افزود: این طرح عمرانی سازه مهم و بزرگی است که می تواند برای کشور خدمات ارزنده داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این طرح در صورت تکمیل، فقط متعلق به سمنان نیست و می تواند میزبان رویداهای مهم کشوری باشد.

احداث این تالار از مصوبه‌های سفر رئیس جمهور وقت در سال ۹۵ به استان سمنان بود و شامل یک سالن اجتماعات بزرگ با ظرفیت ۸۵۰ نفر، ۲ پلاتو تمرین تئاتر با ظرفیت ۵۰ نفر،۲ سالن سینما ۷۵ نفری و یک سالن سینما ۱۴۰ نفری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha