۶ تیر ۱۴۰۱، ۹:۲۹
کد خبر: 84803169
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

عضو پارلمان اروپا: تحریم‌ها تاثیری بر روسیه ندارد

تهران- ایرنا- تیری ماریانی نماینده فرانسه در اتحادیه اروپا، وضع بسته هفتم تحریم‌ها علیه روسیه را محکوم و خاطرنشان کرد این تحریم‌ها بجای تاثیر بر مسکو، به مردم کشورهای غربی ضربه می‌زند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، «تیری ماریانی» سیاستمدار فرانسوی و نماینده این کشور در پارلمان اروپا، طرح اتحادیه اروپا برای وضع هفتمین بسته تحریم‌ها را علیه مسکو محکوم کرد.

ماریانی از قصد غرب برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه انتقادکرد و گفت این تحریم ها بیشتر به مردم کشورهای غربی ضربه می‌زند تا روسیه.  

این سیاستمدار فرانسوی در توئیتی درباره برنامه‌های اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌های بیشتر نوشت: در واقع این اتحادیه اروپا است که پیش‌تر ۶ بسته تحریمی دیگر را تصویب کرده‌ بود و مدام درباره تاثیرات منفی آن بر اقتصاد خود گله داشت. وی در عین حال تاکید کرد تحریم‌ها تاثیر چندانی بر روسیه نداشته است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین در دیدار اواسط ژوئن (اواخر خرداد) خود با «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه، پیشنهادهایی مربوط به هفتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه به رهبران اروپایی ارائه‌ داد.  

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (۵ اسفند) و پس از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو، دستور حمله به اوکراین را صادر نمود که در پی آن اروپا و آمریکا تحریم‌های شدیدی علیه مسکو وضع کردند. اتحادیه اروپا تا پیش از این ۶ بسته تحریمی به منظور تحریم تدریجی واردات ذغال‌سنگ و نفت روسیه علیه این کشور وضع کرده‌است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha