فرانسه: رهبران گروه ۷ در مورد مسئله نفت ایران مذاکره می‌کنند

تهران- ایرنا- دفتر ریاست جمهوری فرانسه ضمن اشاره به مذاکره روز سه‌شنبه رهبران سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان با رئیس جمهوری آمریکا در مورد مذاکرات هسته‌ای، اعلام کرد که از جمله موارد مورد بحث طی این رایزنی‌ها، موضوع نفت ایران خواهد بود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که این مسائل در ضیافت شام با موضوع «سیاست خارجی و امنیت» مطرح شده و قرار است در چارچوب نشست‌های گروه۷ مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

الیزه عنوان کرد که چهار دیدار با این موضوع میان بایدن، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس و اولاف شولتس صدراعظم آلمان، پیش‌بینی شده است.

یک منبع ریاست جمهوری فرانسه نیز عنوان کرد: این گفت‌وگوها مولفه‌های متعددی را همچون «تمایل به توقف اشاعه» هسته‌ای، «امنیت منطقه‌آی که همواره مورد نظر ما بوده » و نیز «مساله نفت» را در بر می‌گیرد.

این منبع به جزئیات بیشتری درباره گفت‌وگوها در مورد مساله نفت ایران اشاره‌ای نکرد.

ایران و اتحادیه اروپا دو روز پیش در جریان سفر جوسپ بورل به ایران، در مورد ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای «در روزهای آتی» به توافق رسیدند.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان شنبه و پس از دیدار با بورل اظهار داشت: آمادگی داریم در روزهای آینده مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین را از سر بگیریم و نفع اقتصادی ملت ایران برای دولت مهم است.

جوسپ بورل نیز طی کنفرانس خبری با وزیر خارجه کشورمان گفت: برای ما مهم بود که به ایران بیایم .هدف اصلی سفر من شکستن بن‌بست برجام و کم کردن تنش‌ها است. برای من مهم است که بن‌بست برجام را از بین ببریم و قرار است مذاکرات برجام را در روزهای آینده و به سرعت آغاز کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha