نیاز ژاپن به همکاری با روسیه؛ اختلاف مواضع توکیو با شرکای گروه ۷

تهران- ایرنا - نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهند فقط کمتر از ۳ درصد شرکت‌های ژاپنی که در روسیه فعالیت می کنند تصمیم به ترک این کشور گرفته اند که کمترین میزان در میان کشورهای گروه ۷ است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری «کیودو نیوز» ژاپن، تعداد قابل توجهی از شرکت ژاپنی درباره خروج از روسیه با احتیاط برخورد می کنند. این درحالی است که شرکت‌های ژاپنی تنها ادامه کارشان را در روسیه به حالت تعلیق درآورده اند به این امید که در آینده کسب و کارشان را بار دیگر از سرگیرند.  

در نظرسنجی «تائیککو  دیتابانک» هزار و ۳۰۰ شرکت را در سراسر جهان مورد پرسش قرار گرفته و تنها ۴ شرکت از ۱۶۸ شرکت ژاپنی معادل ۲.۴ درصد که در روسیه فعالیت می کنند تصمیم گرفتند ۱۹ ژوئن کسب و کارشان را متوقف کنند.

این ارقام در مقایسه با ۴۸ درصد شرکت انگلیسی که اعلام کردند از روسیه خارج می شوند بسیار پایین‌تر است. حدود ۳۳ درصد از شرکت‌های کانادایی و ۲۹ درصد از شرکت‌های آمریکایی نیز اعلام به ترک روسیه کردند. در این میان ایتالیا دومین کشور بعد از ژاپن است که کمترین میزان خروج از روسیه را دارد و آنرا حدود ۵ درصد اعلام کرده است.  

در پایان این نظرسنجی آمده است شرکت‌های ژاپنی جزئیاتی درباره برنامه خروج خود در آینده از این کشور را مطرح نکردند. به علاوه شرکت‌هایی تصمیم گرفتند تولید، عملیات و تراکنش‌های  خود را تعلیق کنند از جمله توقف نقل و انتقالات و قبول سفارشات، ۷۴ شرکت یعنی ۴۰ درصد تصمیم گرفتند عملیات در روسیه را یا متوقف کنند یا به آن پایان دهند.  

ژاپن از جمله کشورهایی بود که با شروع حمله نظامی روسیه به اوکراین تحریم‌های شدیدی علیه روسیه اعمال کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha