بررسی پیشرفت‌های موشکی-پهپادی ایران در نشست محرمانه مقامات آمریکا و اسرائیل

تهران-ایرنا- یک روزنامه امریکایی امروز گزارش داد، مقامات ارشد آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی طی نشستی محرمانه آخرین دستاوردهای ایران در حوزه موشکی و پهپادی را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا، ‌روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت، به گفته مقامات ایالات متحده و منطقه، مقامات آمریکایی در ماه مارس طی نشستی محرمانه با مقامات ارشد نظامی رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی، چگونگی مهار پیشرفت‌های ایران در حوزه موشکی و پهپادی را بررسی کردند.

این مذاکرات که در شرم الشیخ مصر برگزار شد، اولین مذاکرات در این سطح بود که بین افسران عالی رتبه نظامی رژیم صهیونیستی، عربستان، قطر، مصر، امارات متحده عربی، بحرین و اردن، تحت نظارت ارتش ایالات متحده به منظور تقویت همکاری‌های نظامی برگزار شد. ژنرال فرانک مکنزی، فرمانده وقت ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) به نمایندگی از آمریکا در این نشست شرکت کرده بود. بحرین و امارات افسران ارشد نظامی خود را به این نشست فرستاده بودند و عمان و کویت در این نشست حضور نداشتند.
وال استریت ژورنال با اشاره به قدرت موشکی و پهبادی ایران، مقابله مشترک با قدرت موشکی و پهبادی ایران در شرایط خروج آمریکا از منطقه از جمله موضوع این نشست عنوان کرد.
به گفته این رسانه آمریکایی، هیچ کدام از مقامات رسمی کشورهای شرکت‌کننده حاضر به تایید این نشست نشده‌اند.
وال استریت ژورنال با اشاره به تلاش آمریکا در دهه‌های گذشته برای یکی کردن سامانه های دفاع هوایی در منطقه غرب آسیا و اتصال آنها اشاره کرد و نوشت: اطلاع سریع از حملات هوایی و اینکه کدام کشور مسئول مقابله با حمله است از جمله بحث های مطرح شده در این نشست بوده است.
این روزنامه آمریکایی، نگرانی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از مسلط شدن عربستان بر منطقه را مانع از شکل‌گیری همکاری در حوزه دفاع هوایی عنوان کرد و افزود: اردن و مصر که روابط سیاسی خوبی با اسرائیل دارند، در حوزه دفاعی نیز با تل‌آویو همکاری می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha