تقاضای مهارت‌آموزی دانش‌آموختگان دانشگاهی سمنان ١۴ درصد بیشتر از متوسط کشور است

شاهرود - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه ۵۸ درصد از دانش‌آموختگان دانشگاهی استان متقاضی مهارت آموزی هستند، گفت: تقاضای مهارت آموزی این قشر در استان نسبت به میانگین کشوری ۱۴ درصد بیشتر است.

سید حسین شاهچراغ روز یکشنبه در نشست خبری که در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود برگزار شد، افزود: در کشور ۴۴ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی جامعه متقاضی مهارت آموزی هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مهارت آموزان مراکز فنی و حرفه‌ای استان سمنان فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، ابراز داشت: باید آموزش‌های مهارت آموزی در دوران تحصیل به دانشجویان ارائه شود تا پس از فارغ التحصیلی با مشکل اشتغال روبرو نشوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان ادامه داد: در سال تحصیلی جدید هماهنگی بین مسوولان دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی استان برای برگزاری دوره‌های مهارت آموزی در دستور کار است.

به گفته وی، موضوع آموزش و مهارت آموزی دانشجویان یکی از مهمترین برنامه‌های اولویت دار آموزش فنی و حرفه‌ای استان است.

بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت به زودی برگزار می‌شود

شاهچراغ با بیان اینکه مهمترین رویداد سازمان فنی و حرفه‌ای برگزاری مسابقات ملی مهارت است، افزود: این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود و هر ۲ سال یکبار برگزیدگان در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند.

به گفته وی، برگزیدگان ملی در اردوهای تخصصی شرکت می‌کنند تا برای حضور در مسابقات جهانی به آمادگی کامل برسند.

وی با بیان اینکه مسابقات جهانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: مسابقات جهانی محلی برای ارائه توانمندی‌ سرمایه‌های  انسانی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه علاقه‌مندان زیر ۲۱ سال سن تا ۱۷ تیرماه فرصت ثبت نام دارند، ابراز داشت: بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در ۴۳ رشته برگزار می‌شود.

وی به برگزاری مسابقات آزاد مهارتی چرم دوزی در شاهرود اشاره کرد و گفت: هدف اصلی از برگزاری این مسابقه معرفی سرمایه‌های انسانی توانمند است.

شاهچراغ با بیان اینکه علاوه بر برگزاری این مسابقه در شاهرود مسابقه دیگری در استان برگزار می‌شود، ادامه داد: مسابقه آزاد مهارتی در حوزه قطعه سازی خودرو با توجه به پشتوانه بسیار خوب این رشته در استان به‌زودی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر مجوز دریافت هدایا از افراد حقیقی و حقوقی برای سازمان فنی و حرفه ای اشاره کرد و اظهار داشت: هدایای نقدی و غیرنقدی مطابق نظر خَیران در راستای فعالیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای هزینه می‌شود.

شهرستان شاهرود دارای پنج مرکز فنی و حرفه‌ای، برادران، خواهران، مرکز آموزش تخصصی کشاورزی، مرکز ارتقای مهارت شهرک صنعتی و مرکز ۲ منظوره بیارجمند است.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha