سفرهای بهاری به خراسان رضوی ۴۴ درصد افزایش یافت

مشهد-ایرنا- سرپرست مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: مقایسه میزان ورود مسافر و خودروهای سواری به استان طی بهار سال جاری در مقایسه با سه ماهه نخست پارسال ۴۴ درصد افزایش داشته است.

یوسف بنی‌اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس عملکرد سامانه های تردد شمار در ۹ ورودی استان طی  بهار امسال، ۲ میلیون و ۶۳۸ هزار و ۱۹۳ دستگاه خودروی سواری وارد خراسان رضوی شده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۴ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس ثبت تردد خودروهای سواری در پنج ورودی مشهد، بهار امسال ۶ میلیون و ۷۹۷ هزار و ۷۸۳ دستگاه خودروی سواری وارد مشهد شده اند که نسبت به پارسال ۱۹ درصد افزایش ورود را شاهد هستیم.

سرپرست مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با توجه به فروکش کردن شیوع کرونا و لغو محدودیتهای سفر، مقایسه آمار تردد خودروها در استان طی فروردین سال جاری و فروردین سال ۱۳۹۸، نشان می دهد سفرها با خودروی شخصی به خراسان رضوی به میزان پیش از شیوع کرونا بازگشته است.

بر اساس گزارش سامانه های پلاک خوان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در جریان سفرهای نوروزی حدود ۴۵ درصد ترددهای این استان را  خودروهای پلاک‌گذاری شده در دیگر استانها انجام داده اند.

به گزارش ایرنا، حدود ۹۰ درصد از مسافران، خودروی شخصی را برای سفر به مشهد و خراسان رضوی انتخاب می کنند.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راه‌ها قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha