به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام یوسف پور آرین روز یکشنبه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع رسانه های استان اظهار داشت:یک هزار و ۲۴۰ هیات مذهبی ثبت شده به همراه ۱۲۷ کانون فرهنگی و تبلیغی در سطح این استان فعالیت دارند.
به گفته وی ، در حال حاضر یک هزار و ۳۰۳ مداح دارای مجوز در استان داریم که ۸۱ نفر آنها طی یک سال گذشته مجوز خود را دریافت کرده و ۵۵ مجوز جدید نیز در طول سال گذشته برای هیات های مذهبی و ۲۹ مجوز برای کانوهای فرهنگی و تبلیغی استان صادر شده است.
به گفته این مسوول فرهنگی، سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در حال حاضر ۲۴ امام محله در مناطق شهری و ۱۰۰ امام روستا را در مناطق روستایی استان سازماندهی کرده است.
وی با اشاره به سالگرد تاسیس این نهاد، گفت: در سال ۶۷ و با حکم امام راحل، شورای عالی تبلیغات اسلامی به سازمان تبلیغات اسلامی تغییر نام داد و اساسنامه آن نیز با محوریت اعتلای فرهنگی، تبلور حیات معنوی و ترویج شاخص های اسلامی ادامه پیدا کرد.
حجت الاسلام پورآرین ترویج اخلاق اسلامی، دفاع از اصول اسلامی و نظام مقدس، شناخت توطئه های فرهنگی دشمنان، مبارزه با تحجر، گسترش کمی و کیفی تبلیغات دینی مردم را از مهمترین اهداف این سازمان دانست و اظهار داشت: انجام مطالعات در حوزه نیازهای دینی ، طراحی تبلیغات نوین دینی، احیای روش های سنتی سازگار با موازین و ارزش های اسلامی را از رویکردهای اصلی این سازمان است.
وی با اشاره به رویکردهای تحولی این سازمان در سال جاری، افزود: تقویت در برخی از حوزه ها از جمله هیات های مذهبی و همچنین امامان محله شهر و روستا، توجه به ظرفیت های مغفول مانده و تقویت و توسعه کمی و کیفی آنها با برگزرای دوره های توانمندسازی، توجه به ظرفیت جوانان دهه هشتادی و دانش آموزان کنشگر و شناسایی آنها، توجه به جامعه معلمان فعال و پرانگیزه، توجه به ظرفیت بانوان، ارتباط گیری با چهره های شاخص علمی و هنری محبوب، ارتباط گیری با خبرنگاران و صاحبان رسانه های خرد و کلان، توجه به طوایف و گویش های محلی، اصناف و معتمدان و پزشکان از جمله کارهای ما در سال جاری خواهد بود.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین مردمی سازی تبلیغات و توجه به فضای رسانه ای را نیز ۲ رویکردی مبنایی این سازمان دانست و تصریح کرد: باید کار تبلیغات دینی را به دست مردم و اقشار تاثیرگذار بسپاریم و راهبری آن نیز توسط نخبگان صورت بپذیرد و در حوزه فضای رسانه ای نیز که دشمن عمده کار خود را در این بخش قرار داده نیز توجه ویژه تری صورت پذیرد و در این راستا نیز نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم هستیم.
حجت الاسلام پورآرین یادآور شد: در حوزه تحقق جهاد تبیین و امیدآفرینی که توسط حلقه های میانی و فعالان فرهنگی صورت خواهد پذیرفت به همراه گفتمان سازی با کمک نخبگان و فعالان مذهبی نیز اقدامات مناسبی صورت خواهد پذیرفت.
مطالبات از سازمان تبلیغات اسلامی جدی تر شده است
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین نیز در این نشست اظهار داشت: انجام ماموریت های سازمان، مطالبات در این حوزه را جدی تر کرده تا جایی که برنامه و اهداف پیش بینی شده در راستای رفع نیازهای اساسی جامعه صورت می گیرد.
محمدحسین طاهری تصریح کرد: یکی از پیچیدگی های کار سازمان، واگذاری امور و کارها به دست مردم است که در این راستا نیز اقدامات سازنده ای شکل گرفته و تجربه نیز نشان داده که هرگاه سازمان و نهادی برای کارهای فرهنگی به میدان آمده اند، موفقیت های چندانی حاصل نشده اما وقتی کارها به مردم واگذار می شود، شاهد اقدامات اساسی و مفیدی بوده ایم.
وی اجرای طرح قرارگاه جهادی شهید سلیمانی که کار مشترک این سازمان با سپاه در دوران شیوع ویروس کرونا بود، برگزاری ستاد مردمی محرم، مکتب شهید سلیمانی، رویداد پیشگام که مخاطبانش دانشجویان بودند از جمله برنامه های این سازمان در ادوار گذشته بودند.
وی، عدم تصدی گری و توجه به حوزه های میانی، بازتعریف جامعه مخاطب، مساله محوری با اولویت جمعیت و فرزندآوری و تحول سازمانی را از جمله برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در سال جاری برشمرد.
نظر شما