۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۳
کد خبر: 84801383
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نفت روسیه، ۱۰ درصد از واردات هند را تشکیل می‌دهد

تهران- ایرنا- روسیه یکی از ۱۰ تامین کننده نفت برای سومین مصرف کننده بزرگ جهان است و ۱۰ درصد نفت هند را تامین می‌کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تایمز آف ایندیا،  نفت روسیه اکنون ۱۰ درصد از کل نفت خام وارداتی هند را به خود اختصاص می دهد زیرا افزایش واردات پالایشگاه های خصوصی طی دوره آوریل تا مه (فروردین تا خرداد)، مسکو را در میان ۱۰ تامین کننده برتر برای سومین مصرف کننده بزرگ جهان قرار داده است.

مقامات ارشد دولتی هند گفتند واردات نفت روسیه از هند از ۰.۲ درصد در ۱۲ ماه گذشته ۵۰ برابر شده است. مجموع واردات نفت از روسیه در ماه مه (خرداد) به ۲۵ میلیون بشکه رسید. به گفته این مقام، پالایشگاه های خصوصی ۴۰ درصد از این واردات را به خود اختصاص داده اند، با این حال، غرب آسیا همچنان تامین کننده اصلی نفت هند است و عراق در راس آن قرار دارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز چهارشنبه خطاب به رهبران بریکس گفت: ارسال نفت به هند و چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، به شکل محسوسی در حال رشد است و بر مخالفت با فشار غرب برای قطع تجارت انرژی با مسکو تاکید کرد.

هند به عنوان یک اقتصاد به سرعت در حال رشد، به انرژی مقرون به صرفه برای بهبود زندگی شهروندان خود نیاز دارد. «هاردیپ سینگ پوری», وزیر نفت هند روز پنجشنبه به خبرنگاران از رسانه های خارجی گفت: ما درک بسیار خوبی از منافع هند داریم. وقتی قیمت بالا می‌رود و هیچ گزینه‌ای ندارید، از هر جایی خرید خواهید کرد.

پالایشگاه های چینی و هندی در حال افزایش خرید نفت خام روسیه هستند زیرا غرب تولید نفت را محدود می کند. پالایشگاه‌های دولتی نیز پس از شروع درگیری اوکراین، خرید نفت خام روسیه را از طریق مناقصه آغاز کردند تا از تخفیف‌ها از طریق هزینه‌های حمل و نقل و بیمه استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، پس از آغاز درگیری میان روسیه و اوکراین، کشورهای اروپایی و آمریکا، تحریم های گسترده ای را علیه روسیه اعمال کردند اما هندوستان با افزایش خرید نفت از این کشور، با انتقادات گسترده ای رو به رو شد که واکنش مقامات هندی و روسی را برانگیخت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha