۲۵ درصد معلمان کشور در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند

مشهد -ایرنا- مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۵ درصد معلمان در هفتمین دوره مسابقات ملی قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور شرکت کردند.

میکاییل باقری روز شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: هفتمین دوره این مسابقات امسال نیز از امروز به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

وی مهمترین هدف برگزاری مسابقات در بخش فرهنگیان را شناسایی معلمان علاقمند، متخصص و ارتقای دانش و نگرش آنان در جریان مسابقات و انتقال آن به دانش‌آموزان عنوان کرد.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این مسابقات ۱۷ سال قبل نخستین‌بار در خراسان رضوی کلید خورد، اظهار کرد: این مسابقات هر سال استقبال بیشتر معلمان را در بردارد.

باقری ادامه داد: هفتمین دوره مسابقات سراسری فرهنگیان کشور در رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ ۱۰ جزء، قرائت، نهج‌البلاغه و احکام در دو بخش خواهران و برادران فرهنگی به میزبانی مشهدالرضا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۵۰ هزار فرهنگی در مرحله مناطق در ۳۰ منطقه آموزش و پرورش کشور با یکدیگر رقابت کردند، ادامه داد: مسابقات در دو بخش خواهران و برادران در مرحله نهایی با حضور ۳۲۰ فرهنگی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این مسابقات امسال به دلیل احتمال شیوع دوباره کرونا در دو بخش مقدماتی و نهایی برنامه‌ریزی شد، اظهار کرد: مرحله مقدماتی این مسابقات در خردادماه و از امروز چهارم تیرماه در مشهد مرحله نهایی آن آغاز و ۲۴ داور ملی و بین‌المللی این دوره از مسابقات را داوری می‌کنند.

هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور از چهارم تیر ماه در مشهد آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha