زمین لرزه موجب ترک منازل در بافت‌های قدیمی بندر چارک شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: زمین لرزه پنج و ۶ دهم ریشتری امروز بر اساس بررسی های انجام شده موجب ترک منازل در بافت قدیمی بندر چارک و همچنین تعدادی از روستاهای اطراف مانند حَسینه شد.

مختار سلحشور روز شنبه عین عزیمت به منطقه متاثر از زمین لرزه پنج و ۶ دهم ریشتری امروز در غرب هرمزگان و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زمین لرزه‌های پیاپی ۱۱ روز اخیر موجب ایجاد نگرانی در اهالی منطقه شده که این نگرانی با کاهش زمین لرزه ها و فروکش کردن آن رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: هم اکنون نیروهای عملیاتی شامل یک تیم از شهرستان بستک، یک تیم از شهرستان بندرخمیر، ۲ تیم از بندرعباس و سه تیم میدانی از بندرلنگه و چارک در منطقه حضور داشته و درحال تقویت اردوگاه اسکان اضطراری و خدمت رسانی هستند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه زمین لرزه امروز به مانند زمین لرزه های ۱۱ روز گذشته مصدوم و فوتی نداشته است البته به منازل مردم همانطور که گفته شد آسیب وارد کرده و منجر به ترک خوردگی منازل شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان تصریح کرد: همانطور که بیان شد بنابر گزارش های تهیه شده تعدادی از منازل مردم نیاز به تعمیر و رسیدگی دارند.

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور، زلزله ای به بزرگی ۵.۶ در امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت هشت و هفت دقیقه امروز شنبه - چهارم تیرماه - بار دیگر بخش چارک از توابع بندرلنگه هرمزگان را لرزاند.

وقوع این زمین لرزه سبب  ترس ساکنان جزیره کیش شد و مردم جزیره برای دومین بار در ۱۰ روز گذشته ترس از زلزله را تجربه کردند به طوری که مدیریت بحران جزیره کیش در آماده باش کامل قرار گرفته اند و چند نقطه نیز برای اسکان مردم آماده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha