شدت آلودگی هوای مشهد افزایش یافته است

۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۰
کد خبر: 84801047
شدت آلودگی هوای مشهد افزایش یافته است

مشهد- ایرنا- مسوول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: شدت آلودگی هوای این کلانشهر امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

رضا اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا کنون کیفیت هوا، ۱۵ روز روی شاخص "ناسالم برای گروه‌های حساس" بود در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال هشت روز بود.

وی اضافه کرد: علاوه بر افزایش روزهای ناسالم، شدت آلایندگی نیز بیشتر از سال گذشته شده است و امسال تا کنون پنج روز کیفیت هوای "ناسالم برای همه افراد" به ثبت رسیده است که این رقم در مدت مشابه پارسال فقط یک روز بود.

مسوول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: شهروندان مشهدی طی ۹۷ روز گذشته، ۱۴ روز هوای "پاک" را تنفس کردند که خوشبختانه این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ روز افزایش داشته است.

اسماعیلی افزود: تعداد روزهایی که هوای مشهد شاخص "قابل قبول" داشته نیز تا کنون ۶۳ روز بوده است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۸۲ روز بود.

کلانشهر ۳۵۰ کیلومترمربعی مشهد با ۷۲۳ کیلومتر گذرگاه محلی، خیابان و بزرگراه، ۳.۵ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است.

روند کنونی آلودگی هوای کلانشهر مشهد، که به طور معمول ۷۰ درصد ناشی از فعالیت ناوگان حمل و نقل است، ظرف سالهای اخیر به علت تداوم پدیده خشکسالی همراه با افزایش حجم گرد و غبار و پایداری وضعیت جوی، با سرعت رو به تشدید است.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha