۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۸
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84800272
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرانی موجود نتیجه عوامل خارجی و داخلی است

رشت -ایرنا- امام جمعه رشت با بیان اینکه دشمن در بحث گرانی های اخیر با تمام قوا به میدان آمده که مردم را دلسرد و از میدان بدر کند گفت: گرانی موجود، نتیجه عوامل خارجی و داخلی است که مردم باید آگاه باشند.

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های آئین عبادی-سیاسی نماز جمعه رشت گفت: تاثیر تحریم ها، آثار بجامانده از کرونا، کمبود برخی از کالاها در دنیا و ایران بدلیل خشکسالی، تاثیر جنگ اوکراین بر برخی کالاها، توطئه دشمنان برای ایجاد اختلال در بازار ارز و طلا از جمله علل خارجی گرانی است.

وی اظهار داشت: دشمنان می خواستند دلار را به ۵۰ برسانند اما تیرشان به سنگ خورد و دلار به کمتر از ۳۱ هزار تومان رسید و این نشان از مدیریت مسئولان است.

خطیب جمعه رشت، ضمن قدردانی از عملکرد و مدیریت دولت سیزدهم، ساختار معیوب اقتصاد ایران، ساختار بیمار نظام بودجه ای، در تراز اسلامی نبودن نظام بانکی کشور، عدم توجه به مساله کسب و کار و خروج سرمایه از کشور را برخی دیگر از علل گرانی در بخش داخلی عنوان کرد.

آیت الله فلاحتی همچنین بحران های بجا مانده از دولت قبل را عامل دیگر گرانی کنونی عنوان کرد و اظهار داشت: در بحث گرانی اجاره بها از صاحب خانه ها نباید هیجان زده شوند و رعایت حال همنوعان خود را بکنند.

آیت الله فلاحتی افزود:متاسفانه هر چقدر دولت اعلام می کند قصد گران کردن نان و بنزین را ندارد اما برخی رسانه ها با دشمنان همراه شده و به مردم دروغ می گویند؛ اما عرصه چنین نمی ماند و روسیاهی برای این رسانه ها و دشمنان خواهد ماند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش به سفر رئیس جمهوری به گیلان اشاره کرد و گفت: در آن سفر  رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تلاش نیروهای جهادی در موضوع کرونا تقدیر کردند این موضوع به معنای نادیده گرفتن تلاش های تخصصی کادر درمان نبود که تلاش و جانفشانی مدافعان سلامت در آن ایام بر کسی پوشیده نیست و ما قدردان پزشکان و پرستاران و مدافعان سلامت هستیم .

آیت الله فلاحتی گفت:در موضوع یادشده به هیچکس توهین نشده و اجازه توهین هم نخواهیم دادو از تلاش های ارزشمند هر دو گروه هم نیروهای جهادی و هم کادر درمان تشکر می کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha