«داستان سیاه» روایتی از اعماق زمین در جشنواره تئاتر کودک همدان

همدان- ایرنا- نویسنده و کارگردان نمایش «داستان سیاه» از اجرای این نمایش در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان خبر داد و گفت: در این نمایش، داستان توسط موجوداتی که از اعماق زمین آمده‌اند بازگو می‌شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، آرش رضایی افزود: نمایش «داستان سیاه» بر اساس حرکات فرم چیده شده و چند بازیگری در آن لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه طراحی حرکت در نمایش «داستان سیاه» زیاد است، گفت: این نمایش دارای گریم سنگین  و بی‌نظیر است که به اعتقاد من اتفاق تازه‌ای در جشنواره است.  

این کارگردان به معرفی عوامل نمایش «داستان سیاه» پرداخت و اظهار داشت: امیرحسین عبدلوند، سروش کشاورز، زینت کوشاری، زهرا قربانی، زهره عبدلوند و آرش رضایی بازیگران نمایش هستند و موسیقی نیز برعهده علی دهقانی است و طراحی صحنه، لباس و گریم را پروانه جمشیدی و آرش رضایی انجام می‌دهند. 

رضایی خاطرنشان کرد: اگر برای مخاطب نوجوان ارزش بیشتری قائل باشیم و به عنوان یک مخاطب حرفه‌ای به این قشر نگاه کنیم کارهای نمایشی تخصصی‌تر می‌شود و این موضوع در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان لحاظ شده است. 

او همچنین به اهمیت نمایش خیابانی اشاره کرد و گفت: بسیاری از هنرمندان مطرح عرصه تئاتر فعالیت خود را از این حوزه شروع کردند و تئاتر خیابانی سخت‌ترین شکل تئاتر است زیرا با انواع مخاطب ارتباط برقرار می‌کند.  

به گزارش ایرنا، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، از اول تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

این جشنواره با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار می شود، ۵۰۰ اثر از گروه های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند.

در این دوره از جشنواره گروه های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha