۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۶
کد خبر: 84799662
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بازدید جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از آشپزخانه مدینه

تهران - ایرنا - جانشین بعثه مقام معظم رهبری از فضای بخش پخت‌ وپز غذاها تا سردخانه سبزیجات و گوشت‌ آشپزخانه مدینه بازدید و بر رعایت نکات لازم تأکید کرد.

به گزارش ایرنا از حج و زیارت، یکی از سخت‌ترین و طاقت‌فرساترین خدمات پشتیبانی در مدینه و مکه که اگر چه زحمات آنان در دید زائران نیست، ‌ اما محصول زحمات آنان توان و قوت در جسم زائرانی می‌شود که مشغول اقامه نماز و دعا در مسجدالنبی(ص) هستند و قصد طواف خانه خدا و انجام مناسک حج تمتع را دارند ۲۸ خادمی است که در دمای پرفراز و فرود این میدان مشغول کار هستند. از فضای گرم و پرحرارت بخش پخت و سرخ کردن مواد غذایی تا فضای سرد نگهداری سبزیجات و سردخانه گوشت، این خادمان مشغول کار هستند.

حجت‌الاسلام سیدحسین رکن‌الدینی، جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، به همراه جمعی از مسئولان و مدیران بعثه مقام معظم رهبری امروز با حضور در جبهه پشتیبانی پخت غذا، ضمن قدردانی از تلاش‌های خادمان آشپزخانه، از فرآیند نگهداری مواد غذایی، طبخ غذا، تجهیزات و شستشوی ظرف‌ها بازدید کرد.

بازدید جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از آشپزخانه مدینه

این بازدید ابتدا از محل انبار مواد اولیه، میوه‌ها و سبزیجات شروع شد. در این مرحله بررسی تاریخ مصرف، کیفیت و نحوه نگهداری محصولات مورد پرسش قرار گرفت. در ورودی آشپزخانه مأموران بهداشت از کشورمان با بررسی وضع سلامت افراد، بر روند استفاده از ماسک، پوشیدن کلاه بهداشتی و دستکش و ضدعفونی کفش‌ها نظارت می‌کردند. با ورود به فضای مطبخ، اعضای کاروان بعثه مورد استقبال مدیر و آشپزها قرار گرفتند و یکی از آشپزها به مدیحه‌سرایی برای اهل بیت(ع) پرداخت.

جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جلسه ای که با حضور دست اندرکاران آشپزخانه مدینه برگزار شد، گفت: تهیه دهها هزار پرس غذا از شروع عملیات حج برای زائران مدینه کار بزرگی است که به توان و انرژی کافی جسمی و معنوی نیاز دارد. باید مواظبت کرد تا خادمانی که عشق زیارت دارند، از آرزویشان محروم نشوند. اگرچه ثواب این کار از زیارت بیشتر است ولی خود زیارت هم موضوعیت دارد و باعث افزایش توان معنوی افراد می‌شود.  

در پایان این بازدید، توافقات و تعهدات طرفین با مالک آشپزخانه مدینه بررسی شد و ضمن تأکید بر تشدید نظارت بر بهداشت، مقرر گردید تا تجهیزات لازم در زمان باقیمانده سریع‌تر تحویل شود.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha