۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 1258
کد خبر: 84799525
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گلزار شهدای پاکدشت گلباران شد

۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۳
کد خبر: 84799525
گلزار شهدای پاکدشت گلباران شد

پاکدشت- ایرنا- به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان پاکدشت گلزار شهدای این شهرستان را گلباران کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، فرماندار، مسئولان انتظامی، قضایی و بهزیستی شهرستان پاکدشت روز پنجشنبه با حضور گلزار شهدای روستای فیلستان از توابع بخش مرکزی، مزار شهید بهزاد تفرشی شهید مبارزه با مواد مخدر و شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم را گلباران کردند.

فرماندار شهرستان پاکدشت در این مراسم با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: حفظ و ترویج مسیر فکری شهدا، مهمترین راه برای مقابله با تهاجمات دشمنان است، مسیر فکری شهدا همان راه نجات و بیمه کننده ارزش های انقلاب است که باید به درستی به آن پرداخته شود.

محسن اردستانی افزود: امروز جامعه تشنه معرفت و شناخت ابعاد وجودی شهدای ایران اسلامی است و باید با استفاده از ابزارهای موجود و هنرمندانه به این موضوع مهم پرداخت و نسل جوان جامعه را با رشادت و از خودگذشتگی شهدا آشنا ساخت.

وی تصریح کرد: باید ابعاد مختلف زندگی شهدا به عنوان مصوبات کارگروه فرهنگی ثبت شود تا با همراهی و همدلی ادارات و نهادهای مختلف، زمینه تحقق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه فراهم شود.

فرماندار پاکدشت تأکید کرد: پرداختن به سیره و خط فکری شهدا، ظرفیتی است که تاکنون بنیاد شهید پاکدشت به درستی به آن پرداخته ولی  برای استمرار آن همه ادارات نیز باید وارد میدان شده و نقش خود را در این راه مهم ایفا کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید تفرشی، شهید مبارزه با مواد مخدر شهرستان پاکدشت گفت: مواد مخدر و اعتیاد یکی حربه‌های دشمنان در مقابله با ایران اسلامی است و همه وظیفه دارند تا سهم خود را در پیشگیری و مقابله با این بلای خانمان سوز ایفا کنند.

شهید بهزاد تفرشی در سال ۱۳۴۴ در یکی از روستای فیلستان از توابع بخش مرکزی شهرستان پاکدشت به دنیا آمد و پس از اخذ مدرک دیپلم، داوطلبانه به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام می‌شود و به دلیل نیاز منطقه زاهدان به نیروی مقابله با قاچاقچیان، به این منطقه می‌رود.

شهید بهزاد تفرشی سرانجام در خرداد سال ۱۳۷۰در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان برای جلوگیری از ورود قاچاق در منطقه زاهدان توسط اشرار اسیر شده و سپس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
پیکر پاک و مطهر این شهید در گلزار شهدای فیلستان به خاک سپرده شده است.
چهارم تا دهم تیرماه به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.
۲۶ ژوئن برابر با پنج تیرماه توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به نام روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha