۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84799393
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: ظرفیت‌های اشنویه باید به گردشگران معرفی شود

مهاباد - ایرنا - نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری این دو شهرستان با برگزاری جشنواره‌های مختلف باید به میهمانان، مسافران و گردشگران داخلی و خارجی شهرستان معرفی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی زنجانی روز پنجشنبه در پنجمین جشنواره گیلاس شهرستان اشنویه اظهار کرد: برگزاری موفق این جشنواره  باعث معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه به علاقمندان می‌شود.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌های محلی به توسعه گردشگری می‌انجامد و باعث رونق حضور گردشگران و سرمایه گذاران در نقاط کمتر شناخته شده می‌شود.

نماینده مردم نقده و اشنویه با بیان اینکه در سال‌های آینده این جشنواره باید به صورت گسترده تری برگزار شود، اضافه کرد: به غیر از حضور گردشگران، حضور موثر فعالان اقتصادی و بخش خصوصی می‌تواند زمینه توسعه دیگر بخش‌ها را در این مناطق فراهم کند.

زنجانی با اشاره به تولید انواع محصولات باغی در این منطقه افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که در زمینه صادرات وجود دارد ایجاد صنایع تبدیلی از نقش مهمی برخوردار است و ما از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این امر دعوت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: این منطقه از پتانسیل های بسیار خوبی برای امر گردشگری برخوردار است که در این راستا تبدیل آن به منطقه نمونه گردشگری پیگیری می‌شود.

معرفی اشنویه به عنوان شهر گردشگری از اهداف جشنواره گیلاس است

فرماندار اشنویه نیز در این مراسم با بیان اینکه معرفی اشنویه به عنوان شهر گردشگری از اهداف جشنواره گیلاس است، گفت: برگزاری جشنواره‌ها به بهانه‌های مختلف یکی از فرصت‌هایی است که می‌تواند بهترین تبلیغ برای گردشگری باشد.

نماینده مجلس: ظرفیت‌های اشنویه باید به گردشگران معرفی شود

سیدعلی ترابی به اهمیت معرفی ظرفیت‌های بالقوه با فعالیت‌های فرهنگی و بهره‌گیری از رسانه‌های گروهی اشاره کرد و ادامه داد: جشنواره‌ها نقش مهمی در تحقق اهداف در بیان توانایی‌های مختلف هر شهرستان و منطقه دارد.

وی تاکید کرد: برگزاری این مراسم ها فرصت بسیار خوبی را در اختیار مردم قرار می‌دهد تا شناخت کامل تری از سایر اقوام کشور به دست آورند،

ترابی با بیان اینکه تاکنون چهار دوره جشنواره گیلاس در اشنویه برگزار شده که با استقبال چشمگیر گردشگران همراه بود، اضافه کرد: معرفی ظرفیت و پتانسیل‌های این شهرستان در زمینه‌های مختلف، جذب سرمایه گذار و ایجاد فضای مفرح و شاد از جمله اهداف دیگر این جشنواره است.

وی یادآور شد: شناساندن ظرفیت‌های اشنویه به صورت عام و شناساندن محصولات باغی این منطقه از جمله گیلاس و سیب به صورت خاص از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

ترابی گفت: توجه به توسعه اقتصاد گردشگری و کشاورزی از اهداف مهم این جشنواره است که با دعوت از سرمایه‌گذارانی از نقاط مختلف کشور همراه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، مردم آذربایجان غربی، شهر اشنویه را به باغات گیلاس می‌شناسند، با آغاز فصل برداشت گیلاس، این شهر همه ساله پذیرای میهمانان زیادی می‌شود که از دور و نزدیک برای خرید این میوه بهشتی و تماشای مناظر چشم نوازش به این شهر می‌آیند و با جعبه‌های پر از گیلاس و آلبالو به خانه‌های شان باز می‌گردند.

اصلی ترین شغل مردم اشنویه کشاورزی است و گیلاس یکی از مهمترین محصولات باغی این شهرستان به شمار می‌رود؛ این شهرستان از دیرباز لقب پایتخت گیلاس ایران را دارد بطوریکه هر ساله با شروع فصل برداشت این محصول در تیرماه میزبان تعداد زیادی از گردشگران نقاط مختلف کشور می‌شود.

اشنویه دارای بیش از ۸۰۰ هکتار باغ گیلاس است که از این میزان حدود ۵۰۰ هکتار بارور است و امسال پیش بینی می شود بیش از چهار هزار تن محصول از آن برداشت شود که علاوه بر مصرف در داخل استان به استان های دیگر نیز ارسال می‌شود.

شفافیت رنگ و طعم و عطر مطبوع این محصول موجب شده است تا گیلاس اشنویه مشتریان زیادی در داخل و خارج کشور پیدا کند.

اشنویه نزدیک ترین شهر آذربایجان غربی به ارومیه است که در یک منطقه کوهستانی و خوش آب و هوا قرار گرفته و با کشورهای ترکیه و عراق مرز مشترک دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha