فرماندار تکاب: ظرفیت معدن سنگ برای کاهش بیکاری منطقه استفاده شود

مهاباد - ایرنا - فرماندار تکاب گفت: وضعیت اقتصادی و اشتغال در این شهرستان با وجود تعداد زیاد معادن مناسب نیست، از این رو معادن فعال سنگ در کاهش نرخ بیکاری و اشتغال جوانان منطقه دستگاه های اجرایی را همراهی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل حیدری آزاد روز پنج شنبه در نشست مشترک معدن داران و مدیران دستگاه های اجرایی تکاب افزود:  باوجود چندین معادن فعال سنگ نرخ بیکاری در منطقه زیاد است که باید با همکاری و مشارکت معدن داران جبران شود.

وی با بیان اینکه کارگروه معدن جهت ساماندهی فعالیت ها و نحوه مشارکت معادن در توسعه شهرستان تشکیل می شود، اظهارکرد: معادن فعال سنگ در تکاب باید با راه اندازی واحدهای فرآوری و صنایع جانبی درآمد منطقه و ایجاد اشتغال را افزایش دهند.

فرماندار تکاب ادامه داد: مشارکت معادن در توسعه شهرستان باید پروژه محور باشد و طرح های عمرانی که براساس نیازهای اصلی روستاها  پیش بینی می شود، مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار تکاب: ظرفیت معدن سنگ برای کاهش بیکاری منطقه استفاده شود

حیدری آزاد با تاکید بر اینکه معادن در توسعه و پیشرفت تکاب مشارکت و نقش آفرینی کنند، اضافه کرد: از حضور سرمایه گذاران در تکاب استقبال می کنیم و ادارات در راستای فعالیت کارآفرینان و سرمایه گذاران و فعالیت قانونی معادن ممانعت و مانع تراشی نکنند.

وی با بیان اینکه عمل به مسوولیت های اجتماعی از الزامات قانونی معادن است، افزود: مسوولیت اجتماعی معادن تعهد وجدانی، قانونی و اخلاقی در برابر روستاییان، محیط زیست، منابع طبیعی و آیندگان است، از این رو معادن منطقه نباید از عمل به آن غافل شوند.

تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و علاوه بر ۲ معدن بزرگ طلا ۷۵ معدن سنگ دارای پروانه دارد که ۲۵ واحد از آنها فعال است.

هم اینک ۲هزار و ۸۷۷ نفر در بخش های معادن و صنایع معدنی تکاب مشغول به کار هستند و در حدود ۹ هزار نفر نیز در این شهرستان در سامانه های شغلی به عنوان بیکار ثبت نام کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha