پرونده‌های ورودی به دادگستری سرپل‌ذهاب امسال کاهش داشته است

قصرشیرین- ایرنا- رییس دادگستری سرپل‌ذهاب گفت: امسال تاکنون پنج هزار و ۳۸۶ فقره پرونده به دادگستری این شهرستان وارد شده و پنج هزار و ۵۳۸ فقره پرونده نیز مختومه شده که تعداد پرونده های ورودی کاهش و تعداد پرونده هایی که مختومه شده افزایش یافته است.

«محمدحسین حیدری» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و بزرگداشت یاد شهید بهشتی و یارانش، افزود: در ۲ سال گذشته  ۲۱هزار و ۱۴۱ پرونده به دادگستری سرپل ذهاب وارد شده و ۲۰هزار و ۹۳۴ پرونده نیز مختومه شده است.

وی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ ورودی پرونده ها به دادگستری سرپل ذهاب ۲۳هزار و ۴۹ فقره بوده و  ۲۳هزار و ۹۷۱ پرونده نیز مختومه شده است.

رییس دادگستری سرپل ذهاب در ادامه رسالت اصلی قوه قضائیه را اجرای عدالت دانست و گفت: با توجه به فرمایشات قرآن کریم، معصومین (ع) و  مقام عظمای ولایت، از باب اجرای عدالت و رعایت تکریم ارباب رجوع قوه قضاییه مرجع و محل رجوع پناهگاه افراد ستم دیده است.

وی اضافه کرد: این قوه در راستای سند تحول قضایی در برنامه ۲سال گذشته در قالب پایه های هفتگانه اقدامات موثری داشته به نحوی که این اقدامات موجب کاهش چشمگیر پرونده‌ها به دادگستری با وجود اختلافات متعدد بین مردم است.

حیدری افزود: در خصوص بحث سازش بین مردم سرپل ذهاب در سال ۱۴۰۰ تعداد یک هزار و ۷۳۳پرونده  و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۷۶فقره پرونده تا پایان خردادماه به سازش منجر شده است.

وی به زمان رسیدگی به پرونده ها در دادگستری شهرستان اشاره کرد و گفت: در کمترین زمان ممکن هفت روز و حداکثر ۱۵ روز پرونده ها رسیدگی می شوند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha