۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84799272
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گنبدکاووس نیازمند بازارچه دائمی فروش محصولات جالیزی است

گنبدکاووس- ایرنا- بخشدار مرکزی گنبدکاووس گفت: برای ساماندهی بهتر حجم بالای تردد خودروها حامل هندوانه به مدت ۲ ماه در فصل تابستان در مسیر ابتدای جاده داشلی برون به میدان آق قایه لازم است بازارچه دائمی فروش محصولات جالیزی در این محدوده ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، خلیل آشور فارسیانی روز پنجشنبه در نشست شورای ترافیک گنبدکاووس اظهارداشت: فرمانداری همکاری لازم را برای راه اندازی بازارچه دائمی فروش محصولات جالیزی در محدوده شمال شهر گنبد که نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد با سرمایه گذار خواهد داشت.

وی افزود: در چند سال اخیر به دلیل نبود بازارچه دائمی یا میدان بار برای فروش هندوانه و خربزه کشاورزان روستاهای محدوده اینچه برون به سمت گنبدکاووس که بیشترین تولید این محصولات را دارند، زمینی به مساحت ۲ هکتار در روستای آق قایه برای پارک خودروهای حامل محصولات جالیزی در نظر گرفته شده است.

بخشدار مرکزی گنبدکاووس ادامه داد: هم اینک حدود ۳۵۰ خودرو نیسان و کامیونت حامل بار هندوانه در این محدوده توقف دارند که به طور قطع این آمار در روزهای آینده افزایش خواهد یافت و نیاز است بنرهایی برای هدایت این خودروها به سمت محل پارک نصب شود.

آشور فارسیانی از نیروی انتظامی، پلیس راه و راهداری خواست تا پایان فصل برداشت هندوانه همکاری بیشتری در بحث حضور نمایندگان‌ خود برای ساماندهی بازار فروش محصولات فصلی در ابتدای جاده داشلی برون و میدان آق‌قایه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، پاکسازی حریم جاده توسط راهداری و شورای اسلامی روستای آق‌قایه، تهیه زمین در محدوده جاده نفت برای استقرار باسکول توسط سرمایه گذار با هدف کاهش بار ترافیکی جاده داشلی برون به میدان آق‌قایه در فصل برداشت هندوانه و نصب بنر هدایتگر به سمت پارکینگ تعیین شده از مصوبات نشست امروز شورای ترافیک گنبدکاووس است.

سالانه یک میلیون تن انواع محصول زراعی، باغی، دامی و فراورده‌های مرتبط با آن به ارزش تقریبی ۸۸۰ هزار میلیارد ریال در گنبدکاووس تولید و روانه بازار مصرف داخلی و خارجی می‌شود.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت و داشتن افزون بر ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان‌های مهم استان گلستان در تولیدات کشاورزی است.

گنبدکاووس نیازمند بازارچه دائمی فروش محصولات جالیزی است

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گنبدکاووس در نشست امروز گفت: سنوات گذشته در شورای ترافیکی شهرستان با هدف مدیریت ترافیک میدان بسیج احداث روگذر یا زیرگذر در این میدان مصوب شد و کلنگ‌زنی هم صورت گرفت اما فعلا شهرداری اعلام کرده اجرای این مصوبه نیاز به کارهای مطالعاتی بیشتری دارد.

سرهنگ مسعود بارانی افزود: طبق بررسی کارشناسی پلیس راهور بهترین راهکار برای کاهش بار ترافیکی میدان بسیج زدن زیرگذر و یا روگذر است و به عنوان راهکار کوتاه مدت انتقال ایستگاه تاکسی از دور میدان به جای مناسب‌تر، استقرار گشت پلیس، راه اندازی سامانه کنترل ترافیک و نصب چراغ راهنمایی سه تا چهار زمانه و جابجایی نانوایی‌های مستقر در دور میدان پیشنهاد می‌شود.

وی بهترین راهکار برای اجرای طرح بازگشایی بلوار صیاد شیرازی تقاطع بلوار تقی آباد و خیابان آذربایجان را زدن زیرگذر عنوان کرد.

در نهایت با نظر مخالفت و موافق اعضای شورای ترافیک، طرح بازگشایی بلوار صیاد شیرازی تقاطع بلوار تقی آباد همراه با راه اندازی دوربین پلاک خوان و دستگاه پیامک‌زن پلیس راهور دور میدان بسیج و اصلاح هندسی سه راه منبع آب و حذف دوربرگردان میدان ضلع جنوبی مصوب شد.

موافقت با بررسی کارشناسی طرح بازگشایی بلوار دانشجو تقاطع خیابان شقایق، احداث پمپ بنزین در زمین واقع در انتهای بلوار ۱۷ شهریور غربی دور میدان سیدقطب، اصلاح هندسی تقاطع خیابان آذربایجان شرقی و سرباز و فرعی موجود، نصب سرعت‌گیر آسفالتی در خیابان شریعتی، جابجایی چراغ فرماندهی از تقاطع خیابان ۱۷ شهریور غربی و ملت به فجر و بازدید از دیگر مصوبات نشست امروز است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha