کیفیت وسایل توانبخشی تولیدی در اصفهان با نمونه خارجی برابری می‌کند

اصفهان - ایرنا - معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: کیفیت انواع وسایل و تجهیزات توانبخشی تولیدی در این استان از لحاظ کیفیت با نمونه های اروپایی و بطور کلی خارجی برابری می‌کند.

امیر جلالیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به ساخت انواع وسایل توانبخشی مانند مفصل، پروتز و اُرُتز( مجموع وسایل جهت اصلاح وضعیت اندام یا عضو ) در استان اصفهان افزود: تولیدات این خطه از لحاظ کیفی همسطح نمونه کشورهایی همچون آلمان، ترکیه و چین است.

وی با اشاره به اینکه توانمندی تولید در داخل کشور و بویژه اصفهان بالاست ادامه داد: در صورت حمایت می‌توان میزان تولیدات بخش توانبخشی را افزایش داد و واردات را به کمترین سطح خود رساند.

معاون جمعیت  هلال احمر اصفهان با بیان اینکه هزینه خدمات ارائه شده در بخش توانبخشی  این نهاد در  استان یک سوم بازار آزاد است تصریح کرد: سعی شده بهترین خدمات و با کیفیت بالا را برای متقاضیان داشته باشیم.

جلالیان خاطرنشان کرد: این وسایل و تجهیزات در حالی در این دیار ساخته می‌شود که از لحاظ کیفیت با نمونه های اروپایی و بطور کلی خارجی با کیفیت برابری می‌کند.

به گفته معاون  جمعیت هلال احمر اصفهان، ۱۱ مرکز یا شعبه توانبخشی در استان فعالیت می‌کنند و  سه مرکز جامع توانبخشی نیز در شهرستان‌های اصفهان، خمینی شهر و گلپایگان وجود دارد.

وی با بیان اینکه داروخانه این نهاد یک مرکز فوریت‌های دارویی است اظهارداشت: این مجموعه نقش ویژه‌ای در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ برای بیماران و همچنین نیازمندان داشت.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اصفهان افزود: این مرکز در سال قبل به افزون بر ۱۴۴ هزار نفر مراجعه کننده خدمات دارویی ارائه داد و این تعداد به غیر از افرادی است که برای مشاوره دارویی به ما مراجعه کردند.

استان اصفهان اکنون سه هزار و ۸۷۵ نجاتگر و امدادگر، ۲۳ هزار عضو جوان و ۱۵ هزار داوطلب ثبت شده در سامانه دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha