۱ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۵۹
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84798948
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

درخواست بایدن از کنگره برای تعلیق مالیات بنزین و اعتراف به آثار تحریمهای ضدروسی

نیویورک - ایرنا- جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از کنگره خواست تا یک تعلیق سه ماهه مالیات بر بنزین را برای کمک به مقابله با افزایش بی‌سابقه قیمت بنزین در این کشور تصویب کند اما در عین حال اذعان کرد این اقدام به تنهایی مشکل گرانی بنزین را حل نمی‌کند و به آثار تحریمهای ضد روسی بر این گرانی‌ها اعتراف کرد.

 جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی از کنگره این کشور خواست تا یک تعلیق سه ماهه مالیات بر بنزین را برای کمک به مقابله با قیمت‌های بی سابقه  بنزین و کاهش هزینه های خانواده های آمریکایی در طول فصل تابستان امسال تصویب کند.

بایدن در سخنرانی خود در کاخ سفید ادعا کرد: ما می‌توانیم قیمت بنزین را پایین بیاوریم و به خانواده‌ها کمک کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین از ایالت‌های این کشور خواست تا مالیات های ایالتی بر سوخت  را که اغلب بالاتر از نرخ های دولت مرکزی است، به حالت تعلیق درآورند.

وی ادامه داد که از شرکت های نفتی بزرگ خواهد خواست تا در دیدار با وزیر انرژی آمریکا در روز پنجشنبه ایده هایی در مورد چگونگی  احیای ظرفیت پالایشی را ارائه کنند.

بایدن همچنین از شرکت های نفتی خواست تا نفت خام بیشتری را برای کنترل تورم پالایش کنند.

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال اعتراف کرد که تعلیق مالیاتی به تنهایی مشکل گرانی بنزین را حل نمی کند، اما مدعی شد که تا حل شدن این موضوع، این اقدام فشار را بر آمریکایی ها کاهش می دهد.

بایدن در ادامه از شرکت های مالک جایگاه های سوخت در آمریکا به دلیل عدم واکنش به کاهش اخیر قیمت نفت و در نتیجه عدم کاهش قیمت بنزین انتقاد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: پیام من برای شرکت‌هایی که پمپ بنزین‌ها را اداره می‌کنند و قیمت‌ها در جایگاه های سوخت را تعیین می کنند این است  که ما در شرایط خطرناکی زندگی می کنیم، ما با جنگ در اوکراین مواجه هستیم. این یک زمان عادی نیست. هزینه ای را که در پمپ بنزین دریافت می کنید، پایین بیاورید تا منعکس کننده هزینه واقعی محصول باشد. همین امروز این کار را انجام دهید.

بایدن ادعا کرد که با ترکیب همه سیاست هایی که اخیراً آنها را معرفی کرده،  دولت او می تواند قیمت هر گالن(۳.۸ لیتر) بنزین را کاهش دهد.

رئیس جمهوری آمریکا که بارها ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را مقصر افزایش هزینه سوخت و همچنین تورم در آمریکا دانسته است، درباره دلایل  افزایش قیمت بنزین، اعتراف کرد که تصمیمات آمریکا و اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم ها علیه روسیه، به ویژه ممنوعیت خرید نفت، در این گرانی ها نقش داشته است.

وی گفت: روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در جهان است. ما واردات نفت روسیه به آمریکا را قطع کردیم و شرکای ما در اروپا نیز اقدامات مشابهی انجام دادند، ما می دانستیم که شاهد افزایش قیمت بنزین خواهیم بود. ما می‌توانستیم اقدامات پوتین را نادیده بگیریم و قیمت بنزین به این شکل بالا نمی‌رفت، اما این کار اشتباه بود.

جنیفر گرانهولم وزیر انرژی آمریکا نیز روز چهارشنبه به وقت محلی گفت: تعلیق مالیات دولت بر بنزین می تواند ۱۸ سنت در هر  گالن(۳.۸ لیتر) در هزینه های مصرف کنندگان صرفه جویی کند و این علاوه بر اقداماتی است که ما هم اکنون برای کمک به کاهش قیمت بنزین برای آمریکایی‌ها انجام می دهیم.

وی افزود: ما روزانه یک میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی آمریکا به مدت شش ماه آزاد می کنیم، شرکای بین المللی را متحد کرده ایم و دسترسی به سوخت های طبیعی و زیستی را گسترش می دهیم.

 وزیر انرژی آمریکا ادامه داد تا زمانی که وابستگی زیادی به سوخت های فسیلی داشته باشیم، در صورت وقوع بحرانی دیگر دوباره شاهد این شوک‌های قیمتی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: ما به سختی در تلاش برای ایجاد بستر یک اقتصاد انرژی پاک هستیم تا انرژی ارزان و قابل اعتمادی را برای آمریکایی ها فراهم کنیم.

رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از این در ۳۰ خرداد ماه به خبرنگاران گفته بود تا پایان هفته جاری در مورد توقف اخذ مالیات دولتی بر سوخت تصمیم گیری خواهد کرد.

بایدن در دلاور به خبرنگاران گفت: من درحال بررسی آن هستم. امیدوارم تا آخر هفته بر اساس داده‌های موجود به یک تصمیم‌گیری برسم.

وی تصریح کرده بود باید پاسخ بیشتری از شرکت های انرژی آمریکایی بدست آورد که چرا نفت بیشتری پالایش نمی‌کنند.

به گزارش ایرنا، بایدن در حالیکه با بحران‌های مختلف از جمله انرژی دست و پنجه نرم می‌کند، در نامه‌ای به شرکت‌های بزرگ نفتی کشور، از آن‌ها خواسته است تولید بنزین، گازوئیل و سایر محصولات پالایشی را افزایش دهند تا بتواند با روند افزایشی قیمت سوخت مقابله کند.

وی در نامه‌ خود به مدیران اجرایی این شرکت‌های نفتی گفت که کسب سود بالای بی‌سابقه برای پالایش نفت به بنزین و گازوئیل در زمان جنگ «قابل قبول» نیست و از شرکت‌ها خواست با دولت او برای رسیدگی به افزایش قیمت‌های ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین همکاری کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکا، این نامه نشان‌دهنده آخرین تلاش بایدن برای رسیدگی به قیمت‌های بی‌سابقه بنزین در آمریکا است که در آخر هفته گذشته به‌طور میانگین در سطح ملی به بالای ۵ دلار در هر گالن (۳.۸ لیتر) رسیده و به تورم هزینه سوخت بیشتر در آمریکا دامن زده است.

وزارت انرژی آمریکا پیش از این اعلام کرد که به عنوان بخشی از طرح پیشین دولت بایدن  ۴۵ میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی نفت را به فروش می‌رساند.

 این وزارتخانه اعلام کرد که ارائه این مقدار نفت فروخته شده از ذخایر راهبردی، از ۱۶ ماه اوت آغاز شده و تا ۳۰ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام وزارت کار آمریکا، تورم در ماه می در این کشور به ۸.۶ درصد رسیده است و افزایش سرسام آور قیمت ها همچنان در بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته قرار دارد.

این نرخ تورم، فشار هزینه ها را به خانوارهای آمریکایی حفظ کرده و بحران سیاسی جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات این کشور را بدتر می کند.

 وزارت کار آمریکا، تورم در ماه آوریل (ماه گذشته میلادی) را ۸.۳ درصد اعلام کرد که همچنان در بالاترین سطح در ۴۰ سال  گذشته است. تورم در ماه مارس نیز  ۸.۵ درصد بود.

مشکلات در زنجیره تأمین، جنگ اوکراین و تقاضای بسیار از سوی مصرف کنندگان، قیمت کالاها را همچنان در آمریکا در بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته نگاه داشته است.

سازمان اطلاعات انرژی نیز تخمین زده است که در تابستان امسال قبض برق خانوارهای آمریکایی به طور متوسط ۳.۹ درصد افزایش خواهد یافت.


 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha