اختصاص ۶۶ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های اقتصادی دارای توجیه در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر اخیر رییس‌جمهور و اعضای هیأت دولت سیزدهم به بام ایران ۶۶ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های اقتصادی دارای توجیه، اختصاص پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدکاظم منزوی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از ستاد و تعدادی طرح‌های سرمایه‌گذاری شهرستان سامان تاکید کرد: این مبلغ در قالب تسهیلات از محل منابع داخلی بانک‌ها به‌منظور حمایت‌های تسهیلاتی از طرح‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است.
وی تسریع در فرآیند صدور مجوز و واگذاری زمین را خواسته اصلی مردم و سرمایه‌گذاران دانست و افزود: هم‌اکنون بسیاری از سرمایه‌گذاران، افراد توانمندی هستند و نیاز به دریافت تسهیلات ندارند.
منزوی تصریح کرد: سرمایه‌گذارانی که بتوانند طرح‌های خود را به حداقل ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی برسانند و از حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط برخوردار می‌شوند.
وی یادآور شد: امسال برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری از تسهیلات تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۰ استفاده شد و اعتبارات ۱۴۰۱ این تسهیلات نیز به‌زودی ابلاغ می‌شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای اجرایی شدن مشاغل خُرد دراستان به‌زودی تسهیلات قرض‌الحسنه تبصره ۱۶ ابلاغ خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح باغداری نوین برای ذخیره ژنتیکی انواع درختان مثمر در شهرستان سامان گفت: علاوه بر حفظ و اجرای این طرح، باید شرایط اقتصادی شدن فروش نهال در این باغ فراهم شود.
منزوی به برنامه‌ریزی برای رفع سریع‌تر مشکل واگذاری زمین در فناوران سامان اشاره و تاکید کرد: این طرح به‌عنوان یک خواسته مردمی به‌واسطه مشکلات اداری سال‌ها معطل مانده و ضروری است دستگاه‌های اجرایی مرتبط هر چه سریع‌تر مشکل آن را رفع کنند.
وی افزود: دولت‌مردان سیزدهم در چهارمحال و بختیاری اجرای طرح فناوران سامان را به‌عنوان یک پروژه پیش‌ران مورد تاکید قرار داده‌اند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تلاش می‌شود پروانه طرح مرتبط با ساخت هتل در شهرستان سامان سریع‌تر صادر شود و پرداخت تسهیلات آن در اولویت قرار گیرد.
وی یادآور شد: سرمایه‌گذار ساخت هتل در سامان قول داده به محض تصویب پرداخت تسهیلات، روند اجرایی تکمیل این طرح را از محل آورده خود در دستور کار قرار دهد.
منزوی با اشاره به مطالبه جدی مردم سامان برای راه‌اندازی مجتمع دام سنگین اظهار داشت: اجرای این طرح از سال‌های گذشته بین دستگاه‌های اجرایی اقتصادی چهارمحال و بختیاری در حال چرخش بوده و اکنون از سوی شرکت شهرک‌های کشاورزی استان در مرحله پیگیری قرار گرفته که مهم‌ترین اقدام آن واگذاری زمین به متقاضیان دارای شرایط برای ورود به این شهرک است.
وی گفت: شرکت شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری باید مشکلات مجتمع دام سنگین سامان آب، گاز و زیرساخت‌های دیگر را در دستور کار قرار دهد.
منزوی تاکید کرد: اگر متقاضیان، تعداد پلاک‌ها و آورده نقدی آنان مشخص شود روند  واگذاری زمین تسریع خواهد شد.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله رئیسی به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خرداد در بیست و چهارمین سفر استانی خود به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha