رزمایش مشترک صرفه جویی مصرف انرژی در آذربایجان غربی آغاز شد

ارومیه - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: رزمایش مشترک صرفه جویی در مصرف آب و برق به همت سپاه پاسداران همزمان با سراسر کشور با هدف کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی در آذربایجان غربی نیز آغاز شد.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار طالب رحیمی روز چهارشنبه در مراسم آغاز این رزمایش در ارومیه افزود: این رزمایش در راستای تحقق فرمان فرمانده معظم کل قوا مبنی بر صرفه‌جویی به ‌عنوان یک سیاست در متن خطوط اساسی برنامه‌های کلان کشور اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: رزمایش مشترک صرفه جویی مصرف آب و برق در سپاه شهدای آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور با مشارکت دستگاه‌های متولی آب و برق استان از اول تیرماه تا پایان شهریور ۱۴۰۱ اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان نیز در این رزمایش گفت: در حال حاضر یک میلیارد  و ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب در ۱۴ سد مورد بهره برداری استان ذخیره شده و طرح‌های تشویقی خاصی را هم برای مشترکین کم مصرف در نظر گرفته‌ایم.

مجید دستگاهی افزود: میزان بارش‌ها در استان نسبت به دراز مدت ۱۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد ولی نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داریم اما باید این نکته را در نظر گرفت که سال گذشته خشکسال ترین سال ۵۰ سال گذشته در این استان بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان غربی نیز گفت: میزان مصرف برق روزانه در استان به یک هزار و ۱۰۰ مگاوات رسیده که استان از لحاظ مصرف برق در حالت هشدار قرار گرفته است.

طاهر کیامهر افزود: در بخش خانگی متوسط الگوی مصرف خانوار استان ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه است که به ازای هر کیلووات ساعت مصرف کمتر ۵۰۰ تومان به بستانکاری فیش آنها اضافه می شود.

لطیف خوش سیرت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی هم در این رزمایش گفت: سرانه مصرف هر فرد در استان به ۲۰۰ لیتر در شبانه روز رسیده که این میزان، سرانه بسیار بالایی است چرا که بر اساس استانداردهای موجود که برای شرایط آب و هوایی این استان در نظر گرفته شده است، ۱۳۰ لیتر به ازای هر فرد کافی است.

کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی در اماکن نظامی، دولتی و عمومی  هدف مهم برگزاری رزمایش مشترک صرفه‌جویی در مصرف آب و برق است.

برگزاری این رزمایش با حضور وبیناری سرلشگر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزیر نیرو در استان آغاز شد و هدف از برگزاری آن کاهش ۳۰ درصدی در مصرف آب و برق نسبت به تابستان ۱۴۰۰، نظام مند کردن و مدیریت مصرف انرژی است.

رزمایش موصوف از یکم تیر به مدت سه ماه با عنوان «رزمایش حضرت علی بن موسی الرضا (ع)» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اجرای اقدامات مؤثر در کاهش مصرف، کمک به پایداری شبکه آب و برق از جمله روشن کردن مولدهای برق اضطراری، حداقل استفاده از سیستم‌های سرمایشی و سیستم‌های روشنایی، استفاده از نور طبیعی، عدم نورپردازی و روشن کردن محوطه، مدیریت مصرف آب و ممنوعیت استفاده از آب شرب در فضای سبز از جمله اقدامات اجرایی در طول این رزمایش است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha