۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 84798689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار قزوین:توسعه تولید آبزیان از اولویت‌های استان است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: توسعه تولید آبزیان از اولویت‌های استان است و دستگاه‌ها در مجوزدهی و پرداخت تسهیلات به سازمان جهاد کشاورزی و شیلات استان کمک خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اعلایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد توسعه شیلات و آبزی‌ پروری استان که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، افزود: موضوع جایگاه های آبزی پروری را که در مجاورت رودخانه شاهرود قابلیت راه اندازی دارند در اولویت قرار داده ایم و در سفر رییس جمهور به استان مصوب کرده و به سرمایه گذاران پیشنهاد داده ایم.
وی گفت: امیدواریم این هشت یا ۹ جایگاه که از لحاظ تناژ تولید ظرفیت قابل توجهی دارند راه اندازی کنیم تا صنایع بالا و پایین دستی آنها نیز شکل بگیرد و صنایع تبدیلی نیز به دنبال آنها در استان تعریف شود.
اعلایی افزود: تعریف ابرپروژه های شیلاتی در حوزه همجوار رودخانه شاهرود را از سیاست اصلی و اصولی استان می دانیم و همه دستگاه ها نیز در این زمینه با سازمان جهاد کشاورزی همکاری خواهند کرد.
وی گفت: خود سازمان شیلات کشور نیز باید در این هشت پروژه مجاور رودخانه شاهرود در هدایت سرمایه گذاران و تولید و فراوری محصولات آنها حضور جدی داشته باشد و ما نیز در استان به آنها کمک خواهیم کرد.
استاندار قزوین با اشاره به تعریف پرورش ماهیان زینتی در حوزه مشاغل خانگی،   گفت: به نظر می رسد با توجه به فراهم بودن زیرساخت تولید ماهیان زینتی در استان و اقدام برای راه اندازی پایانه صادراتی مرتبط، شاید بتوانیم تولید و پرورش این نوع ماهیان را در حوزه مشاغل خانگی تعریف کنیم.
وی گفت: اداره شیلات استان، طرحی را در این زمینه ارایه و شتابدهی تولید ماهیان زینتی را اجرا کند تا برای توسعه تولید ماهیان زینتی در بخش مشاغل خانگی اقدام کنیم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha