آفات کشاورزی، تهدیدی دیگر برای مزارع گندم و سیب‌زمینی در افغانستان

تهران- ایرنا - به گفته شماری از کشاورزان ولایت «بامیان» در افغانستان نگرانی از هجوم آفت‌ها به زمین‌های کشاورزی در مرکز و بخش های دیگر این ولایت، پس از خشکسالی دومین تهدید جدی برای محصولات کشاورزی این منطقه محسوب می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، کشاورزان ولایت «بامیان»  گفتند تقریبا تمامی زمین‌های کشاورزی این ولایت مورد حمله آفت‌ها قرار گرفته و آنان توانایی حفاظت از محصولات کشاورزی خود را در برابر این حمله ندارند.
 
یکی از این کشاورزان در مصاحبه با خبرگزاری آوا گفت: «تمام زمین‌های من پر از آفت شده که به محصولاتم آسیب زده است. با وجود این که آفتکش هایی را از بازار آزاد تهیه و استفاده کردم اما هیچ کارایی نداشتند و نتوانستند حملات آفت ها را مهار کنند.»
 
کشاورزی دیگر نیز در مصاحبه با خبرنگاران گفت بسیاری از  کشاورزان در ولایت «بامیان» قادر به نجات زمین ها و محصولاتشان نیستند و  هنوز هم اداره  کشاورزی هیچگونه  کمکی به آنها نکرده است.
 
برپایه گفته های کشاورزان این منطقه، دو نوع آفت محصولات را مورد حمله قرار داده اند که یکی  از آنها ساقه  و دیگری ریشه گیاه را از بین می‌برد. آنها همچنین هشدار دادند در صورت عدم توجه مقام ها به این معضل، بیشتر محصولات کشاورزی در این ولایت از بین خواهد رفت.
 
پس از خشکسالی، این دومین مشکل جدی برای کشاورزان در ولایت بامیان است که گفته می‌شود اخیراً دامن‌گیر کشتزارهای شان شده است.
 
 اداره کشاورزی ولایت بامیان تا کنون در این باره اظهارنظری نکرده است. 
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha