گرما و باد شدید خراسان رضوی را در برمی‌گیرد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس تحلیل نقشه های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره ای، از فردا علاوه بر باد شدید هوا نیز در استان گرم خواهد شد.

مرتضی اثمری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نواحی گرمسیر افزایش دما تا ۴۵ درجه بالای صفر خواهد رسید و دمای شهر مشهد نیز حدود ۴۰ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین از فردا و تمام هفته آینده وزش باید شدید در بیشتر نقاط استان به ویژه در نواحی باد خیز استان همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روز گذشته نیز پدیده قالب در سطح استان، وزش باد بود به طوری که بیشترین میزان سرعت وزش باد از تایباد با ۵۰ کیلومتر در ساعت گزارش شد و انتظار می‌رود امروز از وزش باد به طور نسبی در سطح استان کاسته شود.

اثمری افزود: دمای هوای شهر مشهد طی ۲۴ساعت گذشته بین ۱۳ و ۳۱ درجه در نوسان بود و پیش بینی می‌شود امروز در خنک ترین ساعات با هفت درجه افزایش به ۲۰ و در گرمترین ساعت با دو درجه افزایش به ۳۳ درجه بالای صفر برسد.  

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته فریمان با کمینه دمای هوای ۱۱ درجه و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۵ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha