رسانه روسی: قحطی، غرب را وادار به تسلیم در برابر مسکو می‌کند

تهران- ایرنا- مجری و تحلیل‌گر راشاتودی تلویزیون دولتی روسیه در یک اظهارنظر گفت که غرب در نهایت برای جلوگیری از بروز قحطی و گرسنگی مجبور به لغو تحریم‌ها علیه روسیه می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای نشریه نیوزویک، یک مجری تلویزیون دولتی روسیه و حامی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در اظهاراتی گفت که غرب در نهایت به منظور جلوگیری از قحطی، مجبور به لغو تحریم‌ها علیه روسیه خواهد شد.

«مارگاریتا سیمونیان» سردبیر شبکه خبری دولتی "راشاتودی" که این اظهارات را در جریان مجمع اقتصادی بین‌المللی سن پترزبورگ بر زبان می آورد، گفت که چندین بار از مردم مسکو شنیده‌ است که "تمام امید ما به قحطی است."

سیمونیان ادامه داد: قحطی شروع می‌شود و آنها تحریم‌ها را برمی‌دارند و با ما دوست می‌شوند، چون متوجه می‌شوند که چنین چیزی ضروری است.

کشورهای غربی در پی آغاز جنگ در اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه (۵ اسفند)، تحریم‌های شدیدی را علیه روسیه اعمال کردند. به عنوان مثال آمریکا تمام واردات نفت و گاز روسیه را ممنوع کرد و انگلیس هم این اقدام را تا پایان سالجاری میلادی نهایی می‌کند. آلمان افتتاح خط لوله گاز نورد استریم ۲ را از روسیه متوقف ‌کرده و اتحادیه اروپا نیز متعهد شده‌است که واردات زغال سنگ از روسیه را تا ماه اوت (مرداد) متوقف کند.

علاوه بر این، تحریم‌های گسترده دیگری افراد، مشاغل و بانک‌های روسی را هدف گرفته و بسیاری از شرکت‌های غربی فعال در روسیه، این کشور را ترک کرده‌اند.  

در پی جنگ اوکراین، مسکو به مسدود کردن بنادر اوکراین و تشدید بحران جهانی غذا هم متهم شده‌ است. به گفته سازمان ملل، بحران غذا به دلیل جنگ در اوکراین و در نتیجه عدم صادرات غلات به سوی قطحی پیش می‌رود.

از سوی دیگر، پوتین وعده داده‌ چنانچه تحریم‌های غرب در واکنش به آنچه که او «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین خوانده، لغو گردد، دست از محاصره بنادر اوکراین برمی دارد.

یک نماینده اوکراین به شورای امنیت گفت که جنگ پوتین نزدیک به ۴۰۰ میلیون نفر را در سراسر جهان که به صادرات غلات اوکراین متکی هستند، در معرض خطر گرسنگی قرار داده‌ است. وی همچنین مدعی شد که روسیه غلات اوکراین را برای مصرف خود یا فروش غیرقانونی در بازارهای بین المللی مصادره می‌کند.

«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پوتین را به تلاش عمدی برای گرسنگی در جهان با هدف اعمال فشار بر اتحادیه اروپا متهم کرده‌است.

وی در حاشیه نشست اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت: اگر از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی استفاده  کنید، این اقدام تنها یک اسم دارد و آن جنایت جنگی است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha