۱ تیر ۱۴۰۱، ۹:۳۷
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 84797871
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

عقب‌نشینی کانادا از تحریم روسیه

۱ تیر ۱۴۰۱، ۹:۳۷
کد خبر: 84797871
عقب‌نشینی کانادا از تحریم روسیه

تهران- ایرنا- کاهش جریان عبور گاز از روسیه به آلمان موجب شد کانادا از تحریم خط لوله گاز نورداستریم عقب‌نشینی کرده و برای تحویل قطعات مورد نیاز این خط لوله با برلین همکاری کند.

به گزارش ایرنا، جاناتان ویلکینسون وزیر منابع طبیعی کانادا در مصاحبه با بلومبرگ با اشاره به توقیف تجهیزات خط لوله گاز نورداستریم در این کشور گفت: مقام های کانادا به مذاکره با دولت آلمان برای یافتن راه‌هایی جهت تحویل این تجهیزات، ادامه می‌دهند.

ویلکینسون تصریح‌کرد: ما در حال گفت‌وگو با آلمان هستیم و در تلاشیم مسیری را پیدا کنیم که از طریق آن جریان گاز را بین آلمان و روسیه برقرارکنیم.

این مقام ارشد کانادا با بیان اینکه رعایت تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه برای ما اهمیت دارد، افزود: با این وجود، آلمان یکی از نزدیک ترین متحدان ماست و قصد نداریم برای این کشور مشکلی ایجاد کنیم.

اوایل ماه جاری میلادی، شرکت روسی گازپروم اعلام کرد که چاره‌ای جز کاهش عرضه گاز طبیعی از طریق خط لوله نورداستریم ندارد زیرا برخی از واحدهای پمپاژ گاز که برای تعمیر به شرکت زیمنس تحویل داده‌شده‌بودند در زمان مقرر بازگردانده نشده اند.

شرکت آلمانی زیمنس نیز اعلام‌کرد که قادر به بازگرداندن قطعات تعمیرشده از کانادا نیست زیرا این کشور روسیه را تحریم کرده‌ است. زیمنس این قطعات را فقط در کارخانه خود در کانادا تعمیر می‌کند. گازپروم در حال حاضر تنها از ۴۰ درصد ظرفیت نورد استریم برای انتقال گاز استفاده می‌کند.

روابط روسیه و غرب بعد از شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین به تیرگی گرایید و تمام مناسبات اقتصادی، سیاسی و حتی همکاری‌های علمی را تحت‌الشعاع قرار داد.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha