یک نظامی آمریکایی به دلیل حمله به نیروهای خودی در سوریه بازداشت شد

تهران-ایرنا- نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد، یک تن از نظامیان خود را در ارتباط با حمله ماه آوریل در سوریه که منجر به زخمی شدن چهار نیروی خودی شد، بازداشت کرده است.

به گزارش ایرنا، رویترز بامداد چهارشنبه نوشت، آمریکا ابتدا این حمله در روستای سبز در شرق سوریه را به تیراندازی غیر مستقیم یا حمله احتمالی راکتی نسبت داده بود. 

تحقیقات بعدی نشان داد که انفجارها نتیجه "جاسازی عمدی مواد منفجره" در انبار مهمات و تأسیسات حمام بوده است و مقامات گفتند که در حال بررسی احتمال حمله از سوی خودی هستند. 

آن استفانک سخنگوی نیروی هوایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک نظامی نیروی هوایی در ارتباط با حمله در روستای سبز، سوریه، به عنوان بخشی از تحقیقات جاری، در ۱۶ ژوئن بازداشت شد. 

وی افزود: فرمانده این فرد نظامی، پس از تحقیقات تصمیم گرفت وی را در بازداشت محدود قرار دهد. 

مقامات نظامی آمریکا اعلام کرده‌اند که حدود ۹۰۰ نیروی نظامی این کشور به بهانه مبارزه با داعش در سوریه حضور دارند. 

به گزارش ایرنا، ارتش آمریکا هجدهم فروردین ماه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ۲ تن از نیروهای این کشور به دنبال تیراندازی غیرمستقیم در «القریه الخضراء» در نزدیکی دیرالزور سوریه مجروح شده‌اند. چند روز بعد، ائتلاف آمریکای در بیانیه‌ دیگر ضمن اعلام افزایش شمار مجروحان به چهار نظامی آمریکایی، گفته بود که این نیروها به صورت سطحی مجروح و دچار ضربه مغزی‌ شده‌اند.

این ائتلاف در بیست و ششم فروردین‌ ماه سال‌جاری تیراندازی به سوی نیروهای خود را تکذیب کرد و گفت که نظامیان در پی بمب‌گذاری در پایگاه مجروح شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha