دولت مشوق‌های خوبی را برای حمایت از خانواده و فرزندآوری در نظر گرفته است

اصفهان- ایرنا- امام جمعه اصفهان گفت: تسهیلاتی که دولت برای حمایت از خانواده و فرزندآوری در نظر گرفته و تدوین کرده، مشوق های خوبی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد سه شنبه شب در جلسه قرارگاه جمعیتی استان در استانداری اصفهان افزود: ایران‌ که کشوری متدین به دین اسلام است نباید در حوزه جمعیتی همانند سایر کشورها عمل کند و باید به مقوله فرزندآوری به صورت جدی اقدام کند.
وی با بیان اینکه گناهان مادران پس از زایمان ریخته می شود، تصریح کرد: خداوند روزی فرزندان را می دهد و افراد نباید در زمینه روزی آنها نگران باشند زیرا هرچه فرزندان افزایش یابند برکت زندگی بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به سقط جنین اظهارداشت: سقط جنین گناهی بزرگ است که وعده عذاب برای آن داده شده است.
آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: در روایات بر فرزندآوری و تربیت فرزند سفارش شده است و برای سقط جنین در هر مرحله از رشد آن دیه ای در نظر گرفته شده که در صورت دمیده شدن روح در آن دیه کامل یک انسان است.
وی ادامه داد: باید در چند سال آتی بر مقوله افزایش جمعیت متمرکز شویم تا در آینده مجبور به وارد کردن نیروی کار از سایر کشورها نشویم.

جمعیت کشور و استان اصفهان باید در کمترین زمان ممکن جبران شود
استاندار اصفهان نیز در جلسه قرارگاه جمعیتی استان در استانداری اصفهان افزود: در فرصت محدودی که تا چند سال آینده داریم باید نرخ پایین فرزندآوری را در کشور و استان اصفهان جبران کنیم.
سیدرضا مرتضوی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید کارگروهی در راستای حمایت از خانواده و فرزندآوری در داخل مجموعه خود تعریف و برنامه های منظمی را در این زمینه اجرا کنند.
وی این برنامه ها را دارای دو بخش داخلی ویژه کارکنان دستگاه اجرایی و ویژه عموم مردم دانست و اظهارداشت: صدا و سیما و دستگاه های اجرایی باید فعالیت های رسانه ای و اقناعی برای آگاه سازی مردم و اعتمادسازی عمومی انجام دهند.
استاندار اصفهان تاکید کرد: قرارگاه جمعیتی استان باید ساختاری داخلی برای پوشش و تحقق همه ماموریت ‌های متصور برای جمعیت ایجاد کند.
وی عنوان کرد: اگر بر مقوله افزایش جمعیت و فرزندآوری جدی نباشیم خسارت های زیادی خواهد داشت، بنابراین در حوزه ارزیابی و نظارت نباید هیچ ملاحظه ای برای هیچ ارگانی داشت و از قصورات دستگاه های اجرایی گذشت.
مرتضوی پیگیری برای تشکیل سازمان های مردم نهاد در زمینه حمایت از خانواده و فرزندآوری را ضروری دانست و افزود: باید از ظرفیت های مردمی در این زمینه استفاده کرد.
وی تاکید کرد: کارگروه حوزه رسانه قرارگاه جمعیتی استان باید گره های ذهنی افراد جامعه را باید کرده و جنبه های مختلف افزایش جمعیت و فرزندآوری را برای مردم تشریح و تبیین کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha