۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۰۹
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 84796528
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رتبه هیات والیبال استان بوشهر ۱۰ پله ارتقاء یافت

۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۰۹
کد خبر: 84796528
رتبه هیات والیبال استان بوشهر ۱۰ پله ارتقاء یافت

بوشهر-ایرنا- رییس هیات والیبال استان بوشهر گفت: با ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰ هیات‌های والیبال ۳۱ استان کشور، این استان با ارتقاء ۱۰ پله‌ای نسبت به سال ۹۹ در رده ششم کشور ایستاد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بازدرهوا روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هیات والیبال استان بوشهر در ابتدای مهرماه سال ۹۹، در رده ۲۴ کشور قرار داشت که با تلاش‌های ۶ ماهه و در اوج شرایط کرونایی رتبه استان به ۱۶ کشوری رسید.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ با وجود اینکه شرایط کرونایی وجود داشت با تلاش مجموعه هیات والیبال استان با ارتقاء ۱۰ پله‌ای به جایگاه ششم کشور رسید.

بازدرهوا ادامه داد: والیبال استان بوشهر در سال های گذشته جایگاه مناسبی در سطح کشور نداشت که اکنون توانسته با تلاش‌های انجام شده خود را در بین استان‌هایی مانند تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، گلستان، مازندران، گیلان، خراسان رضوی، هرمزگان، خوزستان، قزوین، کرمان، سمنان، فارس، یزد و مرکزی که ید طولایی در رشته والیبال دارند به رتبه ششم کشور برساند.

وی یادآور شد: در ارزیابی انجام شده هیات والیبال استان بوشهر از مجموع یک هزار امتیاز، ۵۰۸ امتیاز را کسب و در کنار استان‌های شاخص کشور ایستاد.

بازدرهوا یادآور شد: برگزاری اردوهای متعدد تیم‌های ملی، میزبانی رقابت‌های لیگ برتر و تورهای ملی والیبال ساحلی در بنادر بوشهر، دیر و گناوه، اعزام تیم‌های تمام رده‌های سنی به مسابقات کشوری و حضور نوجوانان والیبالیست‌های بوشهر در اردوهای تیم ملی بخشی از فعالیت‌های این هیات بوده است.

وی افزود: حضور فعال داوران استان در مسابقات کشوری، حضور فعال مربیان در کلاس‌های مربیگری، حضور دو مربی والیبال استان در کلاس‌های بین المللی، حضور داور بین المللی بوشهر در رقابتهای مختلف آسیایی و برون مرزی، برگزاری کلاس‌های داوری و مربیگری و همچنین سمینارها و وبینارهای ورزشی از دیگر شاخص‌هایی است که منجر به ارتقاء والیبال استان بوشهر در سطح کشور شده است.

بازدرهوا بیان کرد: فراهم‌سازی امکان زیرساختی در بخش ساحلی، حضور تیم‌های ملی والیبال ساحلی بزرگسالان، زیر ۱۹ سال و زیر ۲۱ سال کشور در بوشهر، برگزاری رویدادهای مختلف داخلی و همچنین آغاز بکار لیگ جوانان استان (بانوان) و لیگ نوجوانان (پسران) از دیگر شاخص‌هایی بوده که در ارزیابی هیات والیبال استان موثر بوده اند.

وی با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات مانع اصلی تبدیل استان بوشهر به قطبی مهم در والیبال کشور است، اظهار کرد: با توجه به عملکرد مطلوب هیات والیبال استان بوشهر انتظار است با اختصاص اعتبار مناسب بتوان استان را در حوزه زیرساختی به جایگاه واقعی خود رساند تا شهرستان‌های ۱۰گانه استان بتوانند استعدادهای والیبالی خود را به نحو مطلوبی شکوفا کنند.

بازدرهوا افزود: در استان بوشهر منابع درآمدی بسیار خوبی وجود دارد که این ظرفیت در کنار جوانان مستعد و آینده‌دار می‌تواند شرایط خوبی را رقم بزند تا در آینده نزدیک نماینده ‌ای از استان بوشهر در لیگ برتر والیبال سالنی حضور یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha