خاشقچی وجه المصالحه ریاض و آنکارا/ تعلیق ممنوعیت سفر سعودیها به ترکیه در آستانه سفر بن سلمان

تهران - ایرنا- در پی سفر اخیر رئیس جمهوری ترکیه به ریاض برای عادی سازی روابط با عربستان و در آستانه سفر ولیعهد سعودی به ترکیه در سایه سنگین قتل فجیع جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی در استانبول، مقامات ریاض تعلیق سفر اتباع سعودی به ترکیه را لغو کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی عربستان (واس)، دولت عربستان تعلیق سفر شهروندان عربستان به کشورهای ترکیه، اتیوپی، ویتنام وهند را لغو کرد.

خبرگزاری واس علت لغو تعلیق سفر به این کشورها را به خاطر بهبود شرایط کرونا اعلام کرده اما این تصمیم مقامات سعودی بویژه در مورد ترکیه در آستانه سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی به این کشور گرفته شد.

روابط عربستان و ترکیه درپی قتل فجیع جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه تیره شد و عربستان به دنبال آن سطح روابط سیاسی و اقتصادی با ترکیه را به شدت پایین آورد.

اردوغان که ماههای اخیر با بحران شدید اقتصادی در کشورش و کاهش شدید ارزش لیر مواجه است، برای برون رفت از این وضعیت تلاش کرده تا روابط خود با سعودیها را بهبود بخشد و در این راه پرونده قتل خاشقچی را وجه المصالحه قرار دهد.

رئیس جمهوری ترکیه در همین راستا اخیرا سفری به جده داشت و با بن سلمان دیدار کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha