۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۰
کد خبرنگار: 5244
کد خبر: 84795407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ماجرای یک «سیاسی‌کاری» در بهارستان/ مجلس مخالف استیضاح وزیر صمت است

تهران-ایرنا-استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی در هیات رییسه مجلس اعلام وصول شد که هنوز در کمیسیون تخصصی بررسی نشده و به نظر می‌رسد پشت پرده این استیضاح «سیاسی کاری» است.

به گزارش حوزه پارلمان ایرنا، استیضاح وزیر صنعت، معدن، تجارت آذرماه ۱۴۰۰ تنها سه ماه پس از اینکه فاطمی امین بر صندلی وزارت صمت تکیه زد کلید خورد.

استیضاحی زودهنگام که به گفته محمد حسن آصفری نماینده اراک با «انگیزه‌های سیاسی» در هیات رییسه مجلس اعلام وصول شد.

این در حالی است که طبق اظهارات علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس« استیضاح ابتدا باید به کمیسیون تخصصی ارجاع شود و در صورت تایید کمیسیون، در صحن علنی مجلس اعلام وصول شود.»

اعلام وصول وصولی که به گفته زاهدی نماینده کرمان «غیرقانونی» بود و طبق اظهارات آصفری« از بیرون از مجلس هدایت و مدیریت می‌شود»

در همین ارتباط حجت الاسلام حسینی کیا نائب رییس کمیسیون صنایع مجلسمی گوید«بررسی این استیضاح هنوز در دستور کار کمیسیون قرار نگرفته و با توجه به انصراف امضا کنندگان احتمال دارد از دستور کار مجلس خارج شود»

عجله هیات رییسه مجلس در اعلام وصول این استیضاح حتی تعجب امضا کنندگان را نیز در پی داشت تا جایی که مصطفی رضا حسینی نماینده مردم شهربابک از امضا کنندگان استیضاح می گوید«برخی از نمایندگان خواستار استیضاح، امضاء خود را پس گرفتند و بنده هم از جمله نمایندگانی هستم که مایل به استیضاح بوده ولی امضا خود را پس خواهم گرفت.»

وی پیش بینی می کند«استیضاح وزیر صمت در صحن علنی مجلس اعلام وصول نخواهد شد.»

در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظرات خود را در گفتگو با ایرنا در مورد این استیضاح بیان کردند:

فاطمی امین کارنامه قابل قبولی دارد

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سید رضا فاطمی امین در مدت کوتاه نمره قابل قبولی داشته است، گفت: اگر کسی بخواهد مشکلات حوزه صنعت را در کوتاه مدت به یک شخص و یا یک وزیر نسبت بدهد حرف دقیقی نیست.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی معتقد بود: هیچ یک از مردم کوتاهی‌هایی که در کیفیت و قیمت در حوزه خودرو وجود دارد به ۸ ماهه وزارت فاطمی امین منتسب نمی‌کنند.

استیضاح وزیر صنعت به صلاح نیست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر صنعت به صلاح نیست، اظهار داشت: عامل مشکلات صنعت خودرو فاطمی امین نیست.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای بنده هنوز ثابت نشده است که مشکلات مربوط به صنعت خودرو به مدیریت آقای فاطمی امین بر می گردد زیرا هنوز زمان زیادی از وزارت ایشان نگذشته است.

استیضاح فاطمی امین زودهنگام است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قالیباف تلاش دارد که استیضاح وزرا شکل نگیرد، گفت: استیضاح فاطمی امین در شرایط کنونی و با گذشت کمتر از یکسال از عمر دولت زود هنگام است.

 هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:  قالیباف تلاش دارد که استیضاح وزرا شکل نگیرد و روابط دولت و مجلس دوستانه و برادرانه باقی بماند.

استیضاح وزرا گره‌ای از مشکلات مردم باز نمی‌کند

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: زمان کوتاهی از مدیریت فاطمی امین بر وزارت صمت می‌گذرد. باید به وی زمان بدهیم تا برنامه‌هایش را محقق کند.

علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تغییر وزرا کار مملکت را معطل می‌کند و گره‌ای از مشکلات مردم باز نخواهد کرد.

استیضاح فاطمی امین اعلام وصول نمی‌شود/استیضاح کنندگان امضای خود را پس گرفتند

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح وزیر صمت اعلام وصول نمی شود،‌ گفت: برخی از نمایندگان خواستار استیضاح، امضاء خود را پس گرفتند و بنده هم از جمله نمایندگانی هستم که مایل به استیضاح بوده ولی دراین زمان امضا خود را پس خواهم گرفت.

مصطفی‌رضا حسینی قطب آبادی نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر صمت انسان سالمی است و تلاش لازم را در وظایف خود انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: برخی براین تصور هستند که اگر فاطمی امین استیضاح شود، قیمت خودرو، لوازم خانگی و قیمت سایر بخش‌های مرتبط کاهش خواهد یافت در حالی که معتقدم چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

اعلام وصول استیضاح وزیر صمت غیر قانونی بود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اعلام وصول استیضاح وزیر صمت غیر قانونی بود چرا که طبق آیین نامه داخلی مجلس اعلام وصول طرح استیضاح پس از رای مثبت کمیسیون تخصصی به استیضاح باید انجام شود.

مهدی زاهدی خاطرنشان کرد : قبل از بررسی استیضاح در کمیسیون تخصصی، اعلام وصول استیضاح از سوی هییت رییسه مجلس اشتباه و غیر قانونی بود.

طرح استیضاح وزیر صمت در شرایط فعلی اشتباه است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح موضوع استیضاح وزیر صمت در شرایط فعلی اشتباه است، اظهار داشت:تعداد امضای استیضاح‌کنندگان وزیر صنعت در حال کاهش است.

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق شنیده‌ها از سایر همکاران، تعداد امضای استیضاح‌کنندگان وزیر صنعت در حال کاهش است و در جلسات آینده کمیسیون موضوع استیضاح وزیر صمت بررسی خواهد شد.

بررسی استیضاح فاطمی امین در دستور کار کمیسیون صنایع قرار ندارد

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن گفت: امضاهای نمایندگان موافق استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در حال کاهش است و کمیسیون هم هنوز این موضوع را در دستور قرار نداده است.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا افزود: در صورت روند کاهش امضاهای موافق استیضاح،‌ این موضوع از دستور کار مجلس خارج خواهد شد.

«تعداد امضاهای استیضاح فاطمی امین» به حد نصاب قانونی برای اعلام وصول نرسیده است

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به «تعداد امضاهای استیضاح وزیر صمت» به حد نصاب قانونی برای اعلام وصول در صحن علنی مجلس نرسیده است گفت: طرح استیضاح هنوز اعلام وصول نشده و برخی با اعلام زود هنگام این موضوع با انگیزه های سیاسی به دنبال مدیریت مجلس از بیرون هستند.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بنظر بنده آقای فاطمی امین یکی از وزرای بی حاشیه ای بوده که گریبان گیر جریانات حزبی و سیاسی نشده است، تصریح کرد: مقصر اصلی گرانی کالاهای اساسی در بازار افراد دیگری هستند که باید پاسخگو باشند.

استیضاح فاطمی امین در مجلس به جریان افتاده/ اعلام وصول نشده است

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق ایین نامه داخلی مجلس با موافقت هیات رییسه استیضاح وزرا به کمیسیون مربوطه ارسال می‌شود و وزیر و نمایندگان۷ روز فرصت دارند در مورد موضوعات استیضاح بحث و گفت و گو کنند در صورتی که تعداد امضاهای استیضاح کاهش پیدا کند، استیضاح از دستور کار مجلس خارج خواهد شد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در غیر این صورت بعد از ۷ روز استیضاح در صحن علنی مجلس اعلام وصول خواهد شد و وزیر به مدت یک هفته فرصت دارد تا در صحن علنی مجلس برای بررسی استیضاح حضور یابد.

استیضاح وزیر صمت سه ماه پس از رای اعتماد کلید خورد

طرح استیضاح وزیر صمت نه امروز بلکه سه ماه پس از آغاز به کار وی کلید خورده و مربوط به آذر ماه ۱۴۰۰ است. استفاده از ابزار نظارتی استیضاح برای یک وزیر در سال اول اقدام هیجانی است و نمی‌تواند مثمرثمر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha