اخبار کوتاه از استان کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- توسعه صنایع پتروشیمی، آغاز پروژه طرح توسعه فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه، دیدار دارنده طلای پارالمپیک با استاندار کرمانشاه، ساخت ۹ مدرس در سنقر و کلیایی و تلاش ادارات برای نهادینه شدن فرهنگ نماز از جمله اخبار کوتاه استان است.

به گزارش ایرنا، «بهمن امیری مقدم» استاندار کرمانشاه روز دوشنبه با «علی عسکری» مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌ فارس دیدار کرد.

در این دیدار که نمایندگان مردم سنقروکلیایی، اسلام‌آبادغرب و دالاهو، پاوه و اورامانات و معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه هم حضور داشتند، تصمیمات بزرگ و ویژه‌ای برای تحول در صنایع پتروشیمی استان مصوب شد.

مهم‌ترین مصوبات این دیدار تامین مالی پروژه‌های پتروشیمی روانسر و کنگاور و آغاز عملیات اجرایی آن‌ها، تامین منابع ارزی برای تسریع در اجرای پروژه سنقر، تصویب اجرای صنایع پایین‌دستی پتروشیمی اسلام‌آبادغرب توسط هلدینگ خلیج‌فارس و استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی استان برای تامین تجهیزات صنایع پتروشیمی بود.

عملیات توسعه باند موقت فرودگاه کرمانشاه آغاز شد

پیرو نشست مشترک روز یکشنبه استاندار کرمانشاه و «حمیدرضا سیدی» معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با محوریت تسریع در روند انجام پروژه طرح توسعه فرودگاه کرمانشاه، با ورود اداره کل راهداری استان عملیات تسطیح موانع پروازی ضلع شمالی باند موقت این فرودگاه آغاز شد.

گفتنی است با پیگیری و توافق استانداری کرمانشاه و ارتش غرب و هوانیروز کرمانشاه، شمال باند موقت فرودگاه کرمانشاه در حال تسطیح و آماده سازی است و این باند در آینده نزدیک شاهد نشست و برخاست هواپیماهای فوکر، ایرباس ۷۳۷، md و... خواهد بود.

با بهره برداری از باند موقت فرودگاه، باند اصلی کاملا آزاد خواهد شد و امکان تکمیل حدود ۵۰ درصد باقیمانده آن در کمترین زمان ممکن مهیا خواهد شد.

دیدار دارنده طلای پارالمپیک با استاندار کرمانشاه

استاندار کرمانشاه در دیدار «مهرداد صیدی» قهرمان مسابقات جودو المپیک ناشنوایان برزیل گفت: تحصیل، تهذیب و اشتغال آفرینی از مهمترین فاکتورهای یک قهرمان ورزشی است.

بهمن امیری مقدم افزود: پس از کسب مدال های متعدد ملی و بین المللی توسط مهرداد صیدی، متوجه شدیم که این جوان تحصیل‌کرده با احداث یک گلخانه صیفی جات، زمینه اشتغال بیش از ۱۰ نفر از همشهریان خود را فراهم آورده و از این بابت به داشتن چنین فرزندانی که از جان و مال خود برای سربلندی ایران اسلامی و استان همیشه قهرمان کرمانشاه از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند، خرسندیم.

مهرداد صیدی، طلای بازی‌های آسیایی سال ۲۰۱۲ کره‌ جنوبی، برنز المپیک ۲۰۱۳ بلغارستان، طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۶ تایوان، ۲ مدال برنز انفرادی و تیمی مسابقات المپیک ۲۰۱۷ ترکیه و مدال طلای المپیک ۲۰۲۲ برزیل را در کارنامه دارد.

٩ مدرسه در شهرستان سنقروکلیایی در حال ساخت است

فرماندار سنقروکلیایی از احداث ٩ مدرسه ۴١ کلاسه در این شهرستان خبر داد و افزود: هم‌اکنون عملیات اجرایی این مدارس در حال انجام است.

«غلامرضا مرتضوی» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه این پروژه ها در ۶ روستا و در شهرهای سنقر و سطر در حال اجرا است گفت: روستاهای باوله، الیاسان سفلی، خانقاه، سامله، تپه رش و هیبت اله از جمله محل های ساخت مدارس است.

وی اظهار داشت: مدرسه سه کلاسه روستای باوله ٩٠ درصد، مدارس ٢ کلاسه الیاسان سفلی، خانقاه، سامله و تپه رش هر کدام ۵٠ درصد و مدرسه ٢ کلاسه روستای هیبت اله صد درصد پیشرفت فیزیکی دارد.  

فرماندار سنقروکلیایی ادامه داد: مدرسه ۱۰ کلاسه زینبیه داخل شهر سنقر، مدرسه ١٢ کلاسه شهرک ولیعصر و مدرسه ۶ کلاسه شهر سطر هر کدام تاکنون به ترتیب ٩٠، ٣٠ و ۵٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.  

وی افزود: برای اجرای این پروژه ها با مجموع زیربنای سه هزار و ٩٠۵ متر مربع بالغ بر ١۴٩ میلیارد ریال اعتبار از سوی آموزش و پرورش و همچنین مشارکت خیرین مدرسه ساز در نظر گرفته شده است.

سنقر و کلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.

فرماندار گیلانغرب: ادارات و نهادها در راستای گسترش فرهنگ نماز تلاش کنند

فرماندار گیلانغرب با اشاره به اهمیت نماز و اقامه سر وقت آن در دین اسلام به عنوان یک واجب الهی و همچنین تاکید امامان انقلاب در خصوص تقویت ارتباط با خداوند و نقش معنویات و برکات فراوان نماز در زندگی فردی و اجتماعی بر بکارگیری توان ادارات و نهادها در جهت گسترش فرهنگ نماز در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «وحید محمدی» روز دوشنبه در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان گیلانغرب با اشاره به برنامه ریزی به عمل آمده در راستای تردد زوار اربعین از مرز سومار، افزود: نیازمندی های شهرستان در این راستا تدوین و به ستاد استانی اربعین ارائه شده است.

 وی اظهار داشت: همچنین کمیته‌ای در راستای فراهم نمودن بسترهای مناسب اعم از نمازخانه ها و مساجد تشکیل شده است.

امام جمعه گیلانغرب نیز با استناد به احادیث و روایات در خصوص اهمیت و جایگاه نماز لزوم پیگیری و تحقق مصوبات را مورد تاکید قرار داد.

حجت الاسلام «مجتبی فاطمی نسب» از برنامه ریزی به منظور احداث ۲ باب مسجد در شهرک های فاقد مسجد شهر گیلانغرب خبر داد.

تشکیل کمیته مرتبط در ستاد اربعین و تدوین برنامه های آموزشی و راهکارهای گسترش فرهنگ نماز و همچنین اقدام های دستگاه ها در خصوص اشاعه این واجب الهی در سطح ادارات، سامان دهی نمازخانه های بین راهی از جمله مصوبات جلسه امروز بود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha