۱ تیر ۱۴۰۱، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84794826
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحقق رویای جهانی شدن استعدادهای هندبال همدان

همدان- ایرنا- روند جهانی شدن هندبال همدان وعده دوره فعلی ریاست هیات، شاید در همان شروع به کار تعبیر شعارگونه داشت اما با گذشت سه سال با تمرکز بر برنامه استعدادسازی به ثمر نشست و حالا هندبالیست‌های دختر و پسر این استان در بالاترین سطح می‌درخشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا رسیدن به آوردگاه جهانی رویایی بود که سال‌ها ورزشکاران نخبه هندبال به دنبال آن بودند و اکنون به واقعیت پیوست تا این رشته نیز در ویترین پرافتخارترین ورزش‌های استان همدان قرار بگیرد.

ورزش هندبال همدان جزو رشته‌هایی است که طی یک دهه اخیر با تغییرات فراوان در حوزه مسئولیتی مواجه بود و همین مساله منجر به افول این رشته در سطح کشور شد.

تغییرات ایجاد شده در راس هیات هندبال و به روی کار آمدن «مهدی اسفندیاری صالح» ، دستاوردهای خوبی را رقم زد به نحوی که شاهد توفیق این رشته ورزشی در استان هستیم.

اگرچه حضور وی این نگرانی را ایجاد کرد که به دلیل مشغله کاری (شهردار یکی از شهرهای استان) امکان توجه لازم به مشکلات این ورزش میسر نشود اما او در کنار همراهان خود در هیات توانست مسیر موفقیت هندبال همدان را هموار سازد.

اسفندیاری مرداد سال ۹۸ سکان ریاست هیات هندبال همدان را برعهده گرفت و در این مدت با میزبانی اردوهای تیم ملی در رده پایه، رایزنی برای حضور استعدادهای هندبال استان در تیم ملی، درخشش در لیگ برتر و دوره‌های مختلف آموزشی، اقدام‌های چشمگیری را به مرحله اجرا گذاشته است.

اجرای این برنامه‌ها باعث شد تا هندبال همدان از وضعیت قرمز و شرایط نامناسب قبلی در مقایسه با دیگر استان‌های کشور خارج شود به نحوی که استان همدان امروز در این رشته ورزشی جزو مدعیان به شمار می‌رود.

هندبال همدان در رشته سالنی و ساحلی افتخارات ارزنده‌ای در کشور دارد و همین مساله نیز باعث شد تا انتظار فدراسیون از این استان در دوره مدیریت اسفندیاری بالا باشد.

شکار مدال تاریخ ساز

تیم هندبال ساحلی نوجوانان ایران در همین چند روز اخیر در دیدار رده‌بندی رقابت‌های قهرمانی جهان برابر فرانسه به پیروزی رسید تا اولین مدال جهانی تاریخ هندبال ایران کسب شود.

هندبالیست‌های نوجوان کشورمان در دیدار رده‌بندی رقابت‌های قهرمانی جهان با نتیجه دو بر صفر مقابل فرانسه به پیروزی رسیدند تا اولین مدال تاریخ این ورزش را به دست بیاورند.

نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۲۰ بر ۱۶ به سود ایران به پایان رسید. در نیمه دوم بازی پایاپای پیش رفت و در نهایت این ملی‌پوشان ایران بودند که با نتیجه ۱۹ _ ۱۸ به پیروزی دست یافتند تا بازی در مجموع ۲ بر صفر به سود ایران تمام شود.

نوجوانان هندبال ساحلی کشورمان با کسب مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان، تاریخ‌ساز شدند و به عنوان اولین تیم هندبال ایران به مدال جهانی دست یافتند.

نکته مهم این مسابقات درخشش «محمد مهدی حیدریان» هندبالیست اهل قروه درگزین از توابع استان همدان بود که در تمامی دیدارها با حضور در ترکیب اصلی تیم ملی سهم بسزایی در این موفقیت تاریخی داشت.

نکته مهم مسابقات جهانی درخشش محمد مهدی حیدریان هندبالیست اهل قروه درگزین از توابع استان همدان بود که در تمامی دیدارها با حضور در ترکیب اصلی تیم ملی سهم بسزایی در این موفقیت تاریخی داشت.

او از شهر ۱۰ هزار نفری قروه درگزین واقع در شمال شرقی استان همدان به تیم ملی ساحلی راه یافت و توانست به این افتخار مهم برسد.

محصول استعدادیابی مربیان سازنده هندبال شهر قروه درگزین که به جز او، در حال پرورش نسل طلایی از هندبال برای درخشش در میادین ملی نیز هستند.

شهری که به طور قطع در سال‌های آینده شاهد تبدیل شدن به یکی از قطب‌های پرورش استعدادهای هندبال کشور از آن یاد خواهد شد.

جهانی شدن دختران ملایری

انتخاب ۲ بازیکن مستعد ملایری برای اعزام به مسابقات هندبال جوانان جهان نیز دومین شگفتی روزهای اخیر ورزش استان همدان بود.

تیم ملی هندبال جوانان دختر کشورمان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ تهران را به مقصد لیوبلیانا پایتخت کشور اسلوونی ترک کرد.

«الناز یارمحمدی توسکی» و «مائده شهبازی» ۲ بازیکن استان همدان و اهل شهرستان ملایر در این رقابت‌ها در ترکیب تیم ملی حضور خواهند داشت.

بیست و سومین دوره مسابقات جوانان دختر قهرمانی جهان از یکم تا ۱۲ تیرماه امسال به میزبانی کشور اسلوونی برگزار خواهد شد و تیم ملی کشورمان در این مسابقات با تیم‌های ملی سوئد، گینه و تونس هم گروه است.

هر ۲ دختر ملایری اعزامی به مسابقات جهانی سال قبل موفق به کسب مدال نقره قهرمانی آسیا در رده سنی جوانان شدند.

تحقق رویای جهانی شدن استعدادهای هندبال همدان

مدال تاریخی در لیگ برتر بانوان

موفقیت‌های ورزش هندبال استان همدان فقط به حضور در میادین جهانی منتهی نمی‌شود بلکه بانوان نیز با درخشش در لیگ برتر طی فصل جاری توانستند به مدال تاریخی دست یابند.

تیم منتخب هندبال بانوان ملایر مقام سوم هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر هندبال زنان کشور را از آن خود کرد.

هفدهمین دوره لیگ برتر هندبال زنان کشور با حضور هشت تیم در ۶ مرحله برگزار شد و در مرحله پلی آف این رقابت‌ها، تیم ملایر با قبول شکست در مجموع بازی رفت و برگشت مقابل تیم تاسیسات دریایی تهران، رتبه سوم را از آن خود کرد.

دیدار دوم پلی آف لیگ برتر هندبال بانوان میان ۲ تیم تاسیسات دریایی تهران و ملایر با تساوی ۲۶ بر ۲۶ به پایان رسید اما با توجه به برتری تاسیسات دریایی تهران در نخستین بازی پلی‌آف نماینده تهران اولین فینالیست لیگ برتر هندبال بانوان ایران شد.

تاسیسات دریایی دیدار نخست پلی‌آف را با نتیجه ۲۸ بر ۲۷ مقابل ملایر به پیروزی رسیده بود.

ملایری‌ها در نهایت بر سکوی سوم ایستادند تا نخستین مدال هندبال استان همدان در لیگ برتر بانوان کشور را تصاحب کنند.

تحقق رویای جهانی شدن استعدادهای هندبال همدان

دوره موفق در عرصه فراملی داریم

رییس هیات هندبال استان همدان در این باره گفت: دوره موفقی را در عرصه فراملی داریم و حضور سه ورزشکار این استان در مسابقات جهانی نشان از پیشرفت‌های صورت گرفته دارد.

«مهدی اسفندیاری صالح» اظهار داشت: با کمک ارکان هیات به ویژه مربیان سازنده توانسته‌ایم در حوزه استعدادیابی و پرورش نخبه‌های هندبال استان مسیری موفق را ایجاد کنیم و حاصل تلاش این مجموعه عضویت سه هندبالیست در ترکیب مسابقات جهانی دختران و ساحلی پسران است.

وی از استان همدان به عنوان معدن گرانبها در استعدادهای هندبال نام برد و افزود: حمایت از هندبال شهرستان‌ها باعث شده تا شاهد ظهور نخبه‌های مستعد در این ورزش باشیم.

اسفندیاری صالح با تمجید از مدال آوری حیدریان در مسابقات جهانی هندبال ساحلی بیان کرد: این موفقیت بزرگ برای نخستین بار در تاریخ هندبال استان همدان اتفاق افتاد و افتخاری ارزنده بود ضمن اینکه حضور ۲ هندبالیست دختر استان در رقابت‌های جهانی نیز موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: استان همدان سرشار از نخبه‌های هندبال است و حالا با درخشش در سطح جهان این انتظار را داریم تا حمایت مسئولان اجرایی از این رشته بیش از گذشته باشد.

هندبال مایه غرور و افتخار ورزش همدان

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با قدردانی از عملکرد هیات هندبال این استان گفت: هندبال مایه غرور و افتخار ورزش همدان است و این موفقیت شروع بسیار خوب برای درخشش در میادین آینده است.

«حمید سیفی» افزود: عضویت هندبالیست‌های همدان در نوجوانان ساحلی و جوانان محصول توجه به حوزه استعدادیابی است که توانسته با مربیان مجرب و با دانش در کشف و شکوفایی استعدادها موفق عمل کند.

مدیرکل ورزش همدان: عضویت هندبالیست‌های همدان در نوجوانان ساحلی و جوانان محصول توجه به حوزه استعدادیابی است که توانسته با مربیان مجرب و با دانش در کشف و شکوفایی استعدادها موفق عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی رشته‌های ورزشی نیاز به برنامه ریزی آکادمیک و علمی دارند تا بتوانیم شاهد پرورش استعدادهای نخبه باشیم.

سیفی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای پرورش استعدادها در سطح استان مهیا است، گفت: هیات‌های ورزشی با برنامه ریزی مطلوب از مرحله مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند ضمن آموزش‌های تخصصی و کشف استعدادها، ورزش استان را در مسیر قهرمانی و مدال آوری هدایت کنند.

وی هندبال را نمونه‌ای از توجه به مربیان سازنده و استعدادپروری دانست و گفت: اکنون هندبال همدان در سطح جهان دارای نماینده است که نشان از ظرفیت توانمند و بالای این استان دارد.

معاون ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این باره گفت: خروجی هندبال همدان در سه سال اخیر با وجود شیوع ویروس کرونا بسیار راضی کننده بوده و قدردان تلاش این مجموعه هستیم.

«علی ضمیری کامل »افزود: هندبال استان یکی از هیات‌های پویا و فعال است و هیات‌های شهرستانهای رشته هندبال در سطح استان همگی فعال هستند و عملکرد خیلی خوبی نیز دارند.

وی با بیان اینکه هندبال همدان توانسته نفرات خوبی را در سطح اول این رشته ورزشی معرفی کند که این موفقیت مرهون حضور چهره‌های شاخص و موفق در هیات هندبال استان است، گفت: هیات هندبال استان همدان در سهمیه تیم ملی و حضور در مسابقات جهانی نیز عملکرد بسیار مطلوب و قابل تحسین داشته است.

ضمیری کامل اضافه کرد: برنامه ریزی هدفمند هیات هندبال همدان به ویژه در رده‌های سنی پایه دستاوردهای موفقی را همراه داشته است.

هم اینک یک هزار هندبالیست در سطح استان همدان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha