نسبت‌ های سود فعالیت صنفی و مشاغل زنجان برای تعیین میزان مالیات، تعدیل می‌شود

زنجان – ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان از تمدید مهلت ارسال اظهارنامه های مالیاتی مشاغل اشخاص حقیقی تا ۱۵ تیرماه امسال خبر داد و گفت: بازنگری و تعدیل نسبت‌ های سود فعالیت های صنفی و مشاغل نیز برای تعیین میزان مالیات مشاغل در دستور کار است.

فیروز شکوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس اختیارات قانونی و با لحاظ شرایط اقتصادی و کرونایی سال گذشته و همچنین افزایش هزینه های فعالیت اصناف و به تبع آن کاهش حاشیه سود فعالیت اصناف و مشاغل، موضوع بازنگری و تعدیل نسبت های سود گروه های صنفی مختلف در دستور کار سازمان قرار گرفته تا مالیات این گروه از فعالان اقتصادی متناسب با شرایط اقتصادی و مالی آنها تعیین شود.
وی با بیان اینکه این تعدیل در نسبت های یادشده، در سامانه و وبگاه رسمی سازمان امور مالیاتی بارگذاری شده است، خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی در راستای تعامل با فعالان اقتصادی کشور و اصناف، آمادگی دریافت نظرات و پیشنهادات درخصوص نسبت های تعیین شده را دارد.
شکوری با اشاره به تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه های مالیاتی مشاغل اشخاص حقیقی خاطرنشان شد: مودیان مالیاتی می توانند تا ۱۵ تیرماه سال جاری نسبت به تکمیل و ارائه اظهارنامه مالیاتی یا فرم تبصره ماده ۱۰۰ق. م.م از طریق مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان به آدرس my.tax.gov.ir اقدام کنند.
این مقام مسئول در خصوص شرایط پذیرش مالیات مقطوع و تسلیم اظهارنامه عادی اظهار داشت: علی‌رغم مساعدت‌های سازمان امور مالیاتی در افزایش ۱۰۰ برابری معافیت ماده ۸۴ و کاهش ضرایب مالیاتی، اگر مؤدی، مالیات مقطوع پیشنهادی سازمان امور مالیاتی را قبول نداشته باشد، می‌تواند اظهارنامه مالیاتی خود را به ادارت امور مالیاتی تسلیم نماید.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به کاهش ضرایب مالیاتی فعالیت مودیان به ۵۰درصد به عنوان مساعدتی از طرف سازمان امور مالیاتی برای فعالان اقتصادی افزود: در سال‌های گذشته مالیات مقطوع حسب توافق با اصناف به‌صورت افزودن درصدی به مالیات سال قبل تعیین می‌شد ولی امسال سازمان این روش را تغییر داده و مالیات مقطوع را به‌صورت سیستمی بر اساس اطلاعات فروش مؤدی، اعمال نسبت سود فعالیت (اینتاکد) و سابقه مالیاتی مؤدی در سال قبل تعیین می‌کند.
این مقام مسئول تأکید کرد: مؤدیان می‌توانند در صورت عدم پذیرش مالیات مقطوع پیشنهادی سازمان، به‌جای تسلیم فرم موضوع تبصره ماده ۱۰۰، نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر اقدام نمایند.
وی خاطرنشان شد: چنانچه صاحبان مشاغل به‌جای استفاده از تبصره ماده ۱۰۰، اظهارنامه مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم نمایند، باید اسناد و مدارک مالی لازم را در اختیار داشته و در زمان حسابرسی اسناد و مدارک مربوطه را به مأموران مالیاتی ارائه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha