شکراله قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه یک رویداد اقتصادی است گفت: مشارکت کنندگان در نمایشگاه اطلاعات و دانش خود را با یکدیگر مبادله کرده که این امر باعث ایجاد فرصتهای جدید شغلی، افزایش سطح تولید و فروش و ایجاد زمینههای نوین در امر تجارت و صنعت میشود.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه یکی از ابزارهای مطلوب در زمینه بازاریابی است لذا طیف وسیعی از مخاطبان را در برمیگیرد که هریک دارای اهداف و انگیزههای خاص بوده که در سطح بازدید کنندگان و صنعتگران و... قابل تفکیک است.
قاسمی، نبود آشنایی صنعتگران با شیوه های نوین عرضه و فروش، ضعف در برند سازی محصولات تولیدی صنایع دستی، وجود مشکلات اقتصادی و گران شدن مواد اولیه را از جمله چالش های این نمایشگاه بیان کرد و گفت: این عوامل باعث شده صنعتگر نتواند به میزان کافی تولید داشته باشد و موجب کمبود تقاضا در این زمینه شده است.
وی در ادامه با اشاره به ارزیابی ظرفیت برگزاری نمایشگاه گفت: برپایی نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی محصولات تولیدی صنعتگران، متمرکز بودن و تنوع محصولات تولیدی مختلف در رشتههای گوناگون و جذب بیشتر بازدید کننده میشود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: برگزاری نمایشگاه در جهت حفظ و ترویج صنایع دستی و ایجاد بستر فروش نقش مهمی برعهده دارد و میتواند ظرفیتی مناسب برای معرفی محصولات تولیدی و بومی خوزستان و ترغیب صنعتگران به تولید بیشتر باشد.
گفتنی است در نمایشگاه صنایعدستی اهواز که از ۲۰ تا ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در محل بازارچه دائمی "شهیدکجباف" برپا شد، ۳۴ هنرمند در رشتههای حصیربافی، چرم، گلیمبافی، فیروزهکوبی، زیورآلات، صدفدوزی، قلمزنی، چوقابافی، سفال و مینای سفال و... به معرفی آخرین آثار تولیدی خود پرداختند.
نظر شما