به گزارش ایرنا از وزارت آموزشوپرورش، یوسف نوری در حکمی خطاب به بیات نوشت: نظر به تعهد، تجارب و شایستگی ارزنده جنابعالی در سطوح مختلف مرتبط با آموزش و تربیت فنی حرفهای و مهارتی و به پیشنهاد معاون آموزش متوسطه به موجب این ابلاغ به عنوان «مدیرکل دفتر آموزشهای فنی حرفهای وکاردانش» منصوب میشوید. در این راستا با در نظر داشتن مفاد بیانیه گام دوم و رعایت اصول «عدالت محوری»، «انقلابیگری»، «مردمداری»، «پاکدستی و فساد ستیزی و «قانون مداری» دولت مردمی، الزامی است.
وی افزود: امید است با توکل و استعانت از پیشگاه خداوند قادر متعال، پیروی از منویات و مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و پیگیری سیاستها و برنامههای رئیسجمهور موفق و مؤید بوده و انتظار میرود؛ ضمن رعایت چارچوب قوانین و مقررات حوزه آموزش فنی حرفهای و مهارتی دوره دوم متوسطه در پیگیری موارد ذیل با رویکرد تحولی اهتمام و جدیت داشته باشید.
بازنگری در ساختار شاخه و رشتههای فنی حرفهای و کاردانش و تجمیع رشتههای مشابه در دو شاخه در چند رشتهمحل محدود از سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱.
برنامهریزی به منظور توسعه کمی و کیفی آموزشهای فنی و حرفهای و مهارتی و تحقق سهمهای پیش بینی شده با اولویت توجه ویژه به رشتههای زمینه کشاورزی.
بازتعریف حکمرانی در آموزشهای فنیوحرفهای و ارتقای کیفیت آموزشی رشته کشاورزی از طریق برنامه آموزش همراه با تولید و استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان.
برنامهریزی به منظور اجرای قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفهای و مهارتی به ویژه سنجش صلاحیت حرفهای و تخصصی هنرجویان و هنرآموزان و توجه به نظام صلاحیت حرفهای.
ایجاد هنرستانهای جوار از طریق جلب مشارکت دستگاهها، نهادهای عمومی غیردولتی و صاحبان صنایع و مشاغل.
استفاده از نگاه آینده نگرانه و پژوهش محور، تجارب ملی و بینالمللی، هوش مصنوعی، فناوری، سامانه جامعه و تحلیل کلان دادهها در ارائه برنامهها و طرحهای پیشنهادی.
ارتقای کیفیت اجرای درس کارآموزی کارورزی به عنوان نقطه عطف اتصال دنیای آموزش و دنیای کار.
همکاری با دانشگاه شهید رجایی بهمنظور تغییر عناوین و سرفصل دروس متناسب با نیاز منابع انسانی هنرستانها و همچنین ارتقای کیفیت دوره کارورزی دانشجو معلمان.
بازنگری در اجرای برونسپاری آموزش شاخه کاردانش با رویکرد اجرا در محیط واقعی کار.
حضور مؤثر در کارگروههای سهگانه نظام جامع آموزشهای فنی، حرفهای و مهارتی و تلاش برای تحقق اهداف قانون نظام جامع و استفاده حداکثری آموزش و پرورش از ظرفیت این قانون.
استفاده از نیروهای جوان، متخصص خلاق و انقلابی در سطوح مختلف موردنیاز آموزشهای فنی، حرفهای وکاردانش و تلاش بهمنظور ارتقای مهارتهای تخصصی و حرفهای آنان.
نظر شما