یک چهارم آمریکایی‌های مقیم خارج در پی لغو تابعیت آمریکایی خود

نیویورک - ایرنا- رسانه آمریکایی آکسیوس اعلام کرد یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که نزدیک به یک چهارم آمریکایی‌هایی که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند، به صورت جدی قصد دارند یا برنامه ریزی می‌کنند که تابعیت آمریکایی خود را لغو کنند.

تارنمای آکسیوس روز شنبه به وقت محلی در گزارشی نوشت: بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط خدمات "گرین بک اکسپت تکس" که از سه هزار و ۲۰۰ آمریکایی ساکن در ۱۲۱ کشور جهان انجام شد، قوانین مالیاتی سنگین برای آمریکایی‌های خارج از کشور، دلیل اصلی آنها برای لغو تابعیت خود است.

اکثر کشورها سیستم مالیاتی بر اساس اقامت در داخل کشور را دارند اما آمریکا دارای سیستم مالیاتی بر اساس شهروندی است که به این معنی است که آمریکایی هایی که در سایر کشورها زندگی می کنند نیز مجبورند به اداره مالیات این کشور مالیات پرداخت کنند.

به همین دلیل در مواردی آمریکایی‌ها مجبورند هزینه  سنگینی در ارائه مالیات هم به دولت آمریکا و هم به دولت کشوری که در آن سکونت دارند پرداخت کنند.

آمریکایی های ساکن خارج از این کشور اگر حساب های بانکی خارجی و درآمد خود را به اداره مالیات آمریکا اعلام نکنند می‌توانند با جریمه های نقدی سنگین مواجه شوند.

این نظرسنجی نشان داد در میان کسانی که انصراف از تابعیت آمریکایی خود را بررسی می کنند، ۴۰ درصد معتقدند که ثبت و پرداخت مالیات برای آنها بسیار سنگین است.

این عمده ترین دلیل آمریکایی ها برای لغو تابعیت خود می باشد. سه دلیل دیگر برای این کار شامل نگرانی در مورد فضای سیاسی فعلی (۱۵ درصد)، ازدواج با یک شهروند خارجی (۱۲ درصد) و نارضایتی از مسیری که دولت آمریکا در پیش گرفته (۱۰ درصد) می شود.

این نظرسنجی نشان داد که اکثریت این افراد خواهان لغو مالیات مبتنی بر شهروندی هستند و از هر پنج نفر یک نفر خواهان ساده شدن فرآیند تشکیل پرونده مالیاتی هستند.

اکثریت شرکت کنندگان در این نظر سنجی یا ۸۶ درصد از آنها اعلام کرده اند که احساس می کنند خواسته های آنها کمتر از شهروندان ساکن در قاره آمریکا توسط دولت مورد توجه قرار می گیرد.

همچنین از هر پنج  شرکت کننده در این نظر سنجی دو نفر گفتند که احتمال لغو شهروندی خود  را رد نمی‌کنند.

از هر سه نفر یک نفر نیز اعلام کرد هیچگاه این کار را درنظر نخواهد گرفت.

بر اساس برآوردهای وزارت امور خارجه آمریکا، در سال ۲۰۲۰ حدود ۹ میلیون آمریکایی در خارج از این کشور زندگی کرده اند.

بر اساس گزارش سی ان بی سی، تعداد افرادی که در سال ۲۰۲۱  تابعیت آمریکایی خود را لغو کرده اند حدود ۲ هزار و ۴۲۶ نفر بوده اند که این تعداد در سال ۲۰۲۰ حدود ۶ هزار و ۷۰۵ نفر بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha