۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۴۸
کد خبرنگار: 808
کد خبر: 84792953
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حمله موشکی روسیه به تاسیسات تعمیر تانک اوکراین با موشک‌های اسکندر

تهران – ایرنا – وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور با موشک‌های اسکندر، تاسیسات تعمیر تانک خارکیف اوکراین را هدف قرار داده اند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ این وزارتخانه بدون ارایه جزئیات بیشتر در این باره، افزود که ۱۰ عراده توپ هوویتزر و نزدیک به ۲۰ دستگاه خودروی زرهی اوکراین را در شهر میکولائیو منهدم کرده که در ۱۰ روز گذشته توسط کشورهای غربی تحویل داده شده بود.

وادیم دنیسنکو مقام بلندپایه وزارت کشور اوکراین نیز روز یکشنبه در گفت وگو با تلویزیون ملی کشورش، پیشروی نظامیان روس را به سوی خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین تائید کرد.

وی خارکیف را هدف بعدی روسیه و خط مقدم جنگ عنوان و تصریح کرد: وضعیت در شمال خارکیف وخیم است و نظامیان روس به شهر نزدیک شده اند تا بتوانند راحت‌تر شهر را گلوله‌باران کنند.

روسیه در ابتدای عملیات ویژه در اوکراین که از ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه ۱۴۰۰) آغاز شد، کی‌یف پایتخت و خارکیف دومین شهر بزرگ این کشور را محاصره کرد، اما بعد با تغییر راهبرد، تصرف مناطق شرقی را هدف قرار داد که در این زمینه موفق بوده‌ است.

مقامات غربی درباره تغییر راهبرد مسکو و تلاش دوباره برای گرفتن پایتخت اوکراین بعد از تصرف کامل شرق این کشور ابراز نگرانی‌کرده‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و تنها سه روز پس از آن در پنجشنبه ۵ اسفند ماه، آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو -‌ کی‌یف را به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha