۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۳۹
کد خبرنگار: 908
کد خبر: 84792949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

راه اندازی بیمارستان در مکه و تحویل ۵ هزار کیت کرونا از وزارت بهداشت عربستان

تهران- ایرنا- راه اندازی بیمارستان در مکه و تحویل ۵ هزار کیت کرونا از وزارت بهداشت عربستان از جمله اقدامات انجام شده ای است که مسئولان حج تمتع ۱۴۰۱ در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج در مدینه به آن اشاره کردند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که در مدینه منوره برگزار شد، مسئولان عملیات حج ۱۴۰۱ از روند اجرای این عملیات و اقدامات صورت گرفته در واحدهای بعثه و ستاد مدینه گزارش دادند.

بررسی راهکارها برای حل برخی مشکلات زائرین و فعالیت های انجام شده در حوزه  بهداشت و درمان و تجهیز درمانگاه ها در مدینه و مکه و برنامه های فرهنگی اجرا شده از دیگر محورهای این جلسه بود. 

در این جلسه رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تصور برگزاری حج امسال زائران ایرانی برای خیلی ها غیرممکن بود، تصریح کرد: به رغم همه دغدغه ها و مشکلات به یاری خداوند موفق به انجام این کار بزرگ شدیم. 

راه اندازی بیمارستان در مکه و تحویل پنج‌هزار کیت کرونا از وزارت بهداشت عربستان

سید صادق حسینی با اشاره به استقرار کادر پزشکی در مدینه و مکه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی گفت: دارو به اندازه کافی موجود است و برای تامین داروهای مورد نیاز حجاج مشکلی نداریم. 

در ادامه این جلسه روسای کمیته های حج ۱۴۰۱ به تشریح اقدامات انجام شده و برنامه ریزی های صورت گرفته برای تسهیل امور حجاج ایرانی پرداختند. 

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه خوشبختانه با کمترین مشکل در تامین دارو مواجه شدیم، اظهار داشت: با انتقال بخشی از داروهای مورد نیاز که همزمان با اعزام زائرین انجام شد و ورود سه محموله دیگر مشکل دارو به طور کلی حل می شود.

راه اندازی بیمارستان در مکه و تحویل پنج‌هزار کیت کرونا از وزارت بهداشت عربستان

دکترسیدعلی مرعشی افزود: با وجودی که خرید سرم ها و شربت های مورد نیاز در عربستان کند پیش رفت اما این کار انجام شده و مشکلی نداریم. 

وی همچنین به راه اندازی مراکز درمانی برای ارائه خدمات پزشکی به زائران در مکه و مدینه اشاره کرد و گفت:‌ در مکه بیمارستان را راه اندازی کرده ایم و دستگاه ها و تجهیزات آماده و آزمایشگاه هم فعال شده است. 

وی افزود: از وزارت بهداشت عربستان هم پنج هزار کیت کرونا تحویل گرفته ایم و ۱۰ هزار کیت نیز فردا تحویل خواهیم گرفت. 

در ادامه جلسه، جواد شاد جانشین ستاد حج و زیارت در مدینه از راه اندازی این ستاد و عملیاتی کردن آشپزخانه طبخ غذا برای زائران گزارش داد و اظهارداشت: ‌با تلاش صورت گرفته برای تمامی زائرانی که وارد مدینه شده اند مجوز اخذ شده و تمامی ۴۷ کاروان زائران ایرانی در روضه رضوان به ذکر دعا، اقامه نماز و عبادت می پردازند. 

وی افزود:‌ تاکنون از ۷ هزار و ۱۵۰ زائر ایرانی که به مدینه انتقال یافتند یک هزار و ۲۳۴ نفر عازم مکه شدند. 

وحید صفاری رئیس ستاد بحران سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مجموعه حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری گفت:‌ با توجه به ایجاد شبکه کارگزاران، همه مدیران کاروان ها از این طریق با مدیریت بحران ارتباط دارند. 

وی به اقدامات انجام شده در کاروان ها اشاره کرد و اظهار داشت: از هتل های محل اقامت زائران بازدید می شود و با مجموعه کاروان ها در تماس هستیم و مشکلی وجود ندارد. 

امسال در موسم حج تمتع بیش از ۳۹ هزار و ۶۰۰ حاجی ایرانی حضور می یابند؛ سفر زائران ایرانی از روز ۲۲ خرداد ماه به سرزمین وحی آغاز شده و انتقال آنها به دو شهر مدینه وجده تا روز سیزدهم تیرماه ادامه می یابد.

بخشی از زائران مدینه قبل و برخی دیگر مدینه بعد خواهند بود؛ بازگشت زائران نیز تا روز هفتم مرداد ماه و آخرین روز ذی الحجه خواهد بود. رئیس سازمان حج وزیارت هم به منظور حضور و نظارت بر اجرای عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ عصر دیروز جمعه وارد عربستان شد.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha