۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۱۰
کد خبر: 84792931
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طالبان حمله به عبادتگاه هندوها در کابل را محکوم کرد

تهران- ایرنا- سخنگوی دولت طالبان در افغانستان حمله به عبادتگاه هندوها در کابل را به «دشمنان وطن» نسبت داد و آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ذبیح‌الله مجاهد در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «امارت اسلامی افغانستان حمله دشمنان وطن، علیه عبادتگاه اهل هنود در کابل را با شدید ترین الفاظ محکوم می نماید. همچنان امارت اسلامی غمشریکی (همدردی) عمیق خود را با خانواده های قربانیان حادثه ابراز نموده، ‌اطمینان اقدامات جدی را می‌دهد که عاملین این جنایت گرفتار و مجازات خواهد شدند.»

چهار فرد بمب‌گذار که صبح امروز طی یک عملیات انتحاری اقدام به چند انفجار در معبد هندوها در کابل کرده بودند، کشته شدند.

وزارت کشور افغانستان اعلام کرده که مهاجمان قصد انفجار یک موتور بمب‌گذاری شده را در بین افراد تجمع کننده داشتند که قبل از رسیدن به هدف خود، موتور مذکور منفجر شده است.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

حامد کرزی رییس جمهور اسبق افغانستان هم این حمله را «اقدامی تروریستی» توصیف کرد و خواستار آغاز گفت‌وگوی ملی برای ایجاد صلح و ثبات پایدار شد.

عبدالله عبدالله رییس سابق شورای عالی آشتی ملی افغانستان هم به شدت این حمله را محکوم کرد و آن را بزدلانه خواند.

همزمان سابرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند با بیان اینکه حمله انفجاری به عبادتگاه سیک‌ها در کارته پروان کابل باید از سوی همه به شدت محکوم شود، اظهار داشت: هند از زمان حمله، این حادثه را از نزدیک زیر نظر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha