اطری: تغییر وزنم با نظر شخصی بود / تصمیمی برای خداحافظی از کشتی ندارم

تهران- ایرنا- دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا گفت: هدف اصلی من حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس است و قصدی برای خداحافظی از تیم ملی کشتی آزاد ندارم.

«رضا اطری» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص تغییر وزن خود اظهار کرد: ثابت نگه داشتن وزن یا کاهش مداوم آن من را خیلی اذیت می‌کرد، لذا تصمیم گرفتم تغییر وزن بدهم. برای این کار نیز از وزن ۵۷ کیلوگرم به وزن ۶۱ کیلوگرم آمدم تا بتوانم شرایط بهتری را سپری کنم. 

قهرمان کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی در وزن ۶۱ کیلوگرم عنوان کرد: در مسابقات جام تختی که در تنکابن برگزار شد استرس گذشته را نداشتم و به خوبی توانستم کشتی بگیرم. قهرمانی من موجب شد تا به مرحله پایانی انتخابی تیم ملی راه پیدا کنم و منتظر تصمیم فدراسیون و کادر فنی هستم. 

ملی‌پوش المپیکی تیم ملی گفت: حضورم در مرحله پایانی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد موجب خواهد شد تا تلاش بیشتری برای پیراهن تیم ملی داشته باشم. امیدوارم امسال برای چهارمین دوره دوبنده تیم ملی را در رقابت های جهانی برتن کنم. البته باید منتظر باشم تا ببینم چه خواهد شد. من برای رسیدن به مرحله پایانی انتخابی تیم ملی در جام تختی حضور پیدا کردم و توانستم با تمامی حریفان داخلی و خارجی کشتی بگیرم و مقام نخست را بدست آورم.

قهرمان کشتی آزاد آسیا در سال ۲۰۱۹ با اشاره به حریف پایانی خود در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد گفت: بیان کرد: برای رسیدن به پیراهن تیم ملی کشتی آزاد، باید با داریوش حضرتقلی‌زاده پیکار کنم. طبق ارزیابی‌ها این کشتی‌گیر پهلوانی خاص و با شخصیت است. باید کشتی بگیرم تا بتوانم خود را محک زده و ملی‌پوش شوم.

وی رقابت‌های جام تختی را در حدمطلوبی توصیف کرد و گفت: این رقابت‌ها باعث حضور چهره‌های مختلفی بود. در خصوص تغییر وزنم با مربیان مشورتی نداشتم بلکه با نظر شخصی اقدام به افزایش وزن را گرفتم.

دارنده طلای قهرمانی آسیا تصریح کرد: با مدال جهانی در بگراد قطعا از کشتی خداحافظی نخواهم کرد بلکه سعی و تلاش خود را بیشتر خواهم کرد. هدفم حضور در المپیک پاریس است که باید ببینم چه سرنوشتی را دارم.

چهل و دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی بعنوان مرحله ما قبل نهایی چرخه انتخابی تیم ملی، از نوزدهم خرداد ماه با حضور کشتی‌گیران مطرح داخلی و کشتی‌گیرانی از کشورهای ارمنستان و گرجستان در شهر تنکابن برگزار شد.

اطری آزادکار بابلی بعد از المپیک توکیو از ۵۷ به ۶۱ کیلوگرم تغییر وزن داد و در این دوره از جام تختی با توجه شرایط وزنی، مبارزه‌های خوبی را به نمایش گذاشت که می‌توان به پیروزی ۶ بر ۳ او مقابل آرسن هاراتونیان دارنده برنز جهان و طلای قهرمانی اروپا از ارمنستان در نیمه نهایی همین پیکارها اشاره کرد.

شرایط مرحله نهایی انتخابی وزن ۶۱ کیلوگرم:

با استناد به حالت سوم از چرخه انتخابی تیم‌ملی در وزن ۶۱ کیلوگرم رضا اطری و داریوش حضرت‌قلی‌زاده به مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی راه پیدا کردند.

حالت سوم چرخه انتخابی تیم‌ملی در وزن ۶۱ کیلوگرم اشاره می‌کند:

اگر ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا نکند، باید در جام تختی حضور پیدا کند که در این حالت با توجه به اینکه تمامی مدعیان حضور دارند، اگر نفر اول قهرمانی کشور در جام‌تختی هم به مدال طلا برسد، به عنوان ملی‌پوش معرفی خواهد شد در غیر این صورت دارنده مدال طلای قهرمانی کشور به همراه کشتی‌گیر ایرانی که بالاترین عنوان (مدالی) در مسابقات جام تختی را به دست آورده است، در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی حضور پیدا خواهد کرد.

با این تفاسیر بین رضا اطری و داریوش حضرت‌قلی‌زاده مسابقه رو در رو برگزار خواهد شد و اگر اطری در مبارزه اول به برتری برسد، دوبنده تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی صربستان را به دست خواهد آورد و در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از سه مبارزه برسد.

توضیح: به دلیل اینکه رضا اطری در جام‌تختی با حضور تمامی مدعیان داخلی از جمله داریوش حضرت‌قلی‌راده به عنوان قهرمانی دست پیدا کرده است، این امتیاز برای وی در نظر گرفته شده که در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی با پیروزی در مبارزه اول مقابل حضرت‌قلی‌زاده به دوبنده تیم‌ملی برسد، اما حضرت‌قلی‌زاده برای رسیدن به دوبنده تیم‌ملی جهت حضور در رقابت‌های جهانی صربستان، باید ۲ بار مقابل اطری به پیروزی دست پیدا کند. رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در این وزن بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha