۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۵۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84792042
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیل به ۱۵ واحد مسکونی راز و جرگلان خراسان شمالی خسارت زد 

بجنورد-ایرنا- معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: بارندگی و سیل اواخر هفته گذشته به ۱۵ واحد روستایی شهرستان مرزی راز و جرگلان خسارت وارد کرد که این واحدها باید بازسازی شود. 

علی روحانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خسارت سیل و بارندگی به واحدهای مسکونی از روستای تکله قوز شهرستان راز و جرگلان گزارش شده است و با توجه به خشتی و گلی بودن واحدها تمامی این منازل باید بازسازی شود.

وی خاطرنشان کرد: خانواده های خسارت دیده برای بازسازی منازل تخریب شده خود از تسهیلات بازسازی بهره مند می شوند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: سقف تسهیلات برای بازسازی هر واحد مسکونی خسارت دیده ۲۰۰ میلیون تومان است.  

وی با اشاره به اینکه مردم ترکمن نشین شهرستان راز و جرگلان کمترین میزان بهره را از تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی منازل دارند گفت: در سال های اخیر میزان استقبال مردم به استفاده از این تسهیلات افزایش یافته و مردم به مقاوم سازی منازل خود روی آورده اند. 

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون ۳۹ درصد از منازل روستاهای راز و جرگلان مقاوم سازی شده است و تلاش داریم تا با پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی این رقم افزایش یابد. 

بارش باران در عصر پنجشنبه شب گذشته سبب خسارت در برخی روستاهای شهرستان راز و جرگلان شد.

حدود یکماه پیش نیز سیل ۲۰ میلیارد ریال به بخش های غلامان و مرکزی این شهرستان خراسان شمالی خسارت زده بود.

شهرستان مرزی راز وجرگلان در ۱۶۰ کیلومتری شمال استان خراسان شمالی واقع است که در سال زراعی جاری به دلیل کاهش ۵۰ درصدی بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل یکی از مناطق تحت خشکسالی شدید استان قرار دارد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha