۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۳۲
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 84791975
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیل و تگرگ ۱۴۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی باخرز خراسان رضوی خسارت زد

مشهد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی باخرز گفت: بارانهای بهاری چند روز گذشته و جاری شدن سیل موجب شد ۱۴۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی، باغها و راههای این شهرستان خسارت وارد شود.

محمد دوستخواه احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مساحت باغها و زمینهای کشاورزی این شهرستان را ۱۵ هزار و ۳۳۰ هکتار ذکر کرد و افزود: ۱۳۵ هکتار از گستره باغی و  ۷۵۰ هکتار از بخش زراعی محصولات آبی و دیم این شهرستان دچار خسارت شده است.

وی ادامه داد: بارش باران شدید چند روز گذشته در این شهرستان به ۶ تن علوفه دام به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال در این شهرستان نیز خسارت وارد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی باخرز گفت: بارانهای بهاری به ۱۲ رشته قنات، سه هزار و ۵۰۰ متر کانال و به ۴۲ هزار متر مربع جاده بین مزراع این شهرستان، افزون بر ۳۳ میلیارد ریال خسارت زد.

دوستخواه افزود: خسارتهای وارد شده به مزارع کشاورزی و باغهای این شهرستان بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد بوده که باعث کاهش عملکرد ۷۷ درصدی در بین محصولات زراعی و ۷۱ درصدی در سطح باغهای این شهرستان شده است.

وی اضافه کرد: باتوجه به شدت و حجم زیاد بارندگیهای هفته گذشته در باخرز، برآورد خسارت از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان در حوزه های مختلف همچنان ادامه دارد.

۸۴ درصد جمعیت شهرستان باخرز به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و این شهرستان با بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زراعی و افزون بر پنج هزار هکتار باغ، هشت هزار بهره‌بردار در حوزه کشاورزی دارد.

شهرستان ۵۸ هزار نفری باخرز در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha