۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۲:۱۹
کد خبر: 84791941
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آلمان: گفت وگوی مستقیم با پوتین برای پایان دادن به جنگ اوکراین ضروری است

تهران- ایرنا- اولاف شولتس صدر اعظم آلمان اعلام کرد که برای پایان دادن به جنگ در اوکراین، گفت وگوی مستقیم رهبران کشورها با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ضروری است.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از "الجزیره"، شولتس در مصاحبه با خبرگزاری دی پی ای آلمان، گفت: گفت وگو با پوتین کاملا ضروری است و من به این کار ادامه خواهم داد، همانطور که رئیس جمهور فرانسه نیز همین کار را انجام خواهد داد. 

صدر اعظم آلمان که به همراه رئیس‌جمهور فرانسه و نخست وزیر ایتالیا به اوکراین سفر کرده بود، روز پنجشنبه به روزنامه بیلد آلمان گفت که کشورش به اوکراین وعده حمایت پایدار را می‌دهد. 

وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که لازم باشد، از اوکراین در جنگ علیه روسیه حمایت می‌کنیم. 

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از روزنامه لارپوبلیکا ایتالیا گزارش داد که این مقام‌ها با یک قطار شبانه در کنار یکدیگر این سفر را انجام دادند. 

پیش از این، اوکراین از آلمان و فرانسه و تا حدودی ایتالیا انتقاد کرده و آن‌ها را متهم کرده بود که در ارسال تسلیحات به کی‌یف کُند عمل می‌کنند. 

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد که روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر کرد. 

جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha