۲۷ خرداد ۱۴۰۱، ۲:۴۹
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84791238
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایتالیا : روسیه درباره  علت کاهش صادرات گاز به اروپا دروغ می‌گوید

تهران- ایرنا- ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا شرکت گازپروم روسیه را به دروغ گفتن در مورد علل کاهش عرضه گاز به دیگر کشورها متهم کرد و گفت که مشکلات فنی علت کاهش گاز نیست.

به گزارش ایرنا از اردو پوینت، بعد از آنکه شرکت گازپروم روسیه عرضه گاز به ایتالیا و آلمان را کاهش داد، نخست وزیر ایتالیا در کنفرانس خبری در شهر کی یف اورکراین گفت: آنها به ما گفته اند که دلایل کاهش عرضه مشکلات فنی است اما ما و آلمان و دیگران معتقدیم که اینها دروغ است.

دراگی در ادامه افزود: شرکت دولتی گازپروم که گفته است که مسکو حق دارد بر اساس قوانین خود در مورد کاهش عرضه تصمیم بگیرد - از تامین گاز برای اهداف سیاسی استفاده می کند.

نخست وزیر ایتالیا با توجه به ذخایر گرفتار شده میلیون ها تن گندم در بنادر اوکراین گفت: ما شاهد استفاده سیاسی روسیه از گاز هستیم، همانطور که استفاده سیاسی از گندم را شاهد بودیم.

سخنان دراگی در حالی بیان می شود که شرکت روسی گازپروم یک روز پس از کاهش ۴۰ درصدی تحویل روزانه گاز خود به آلمان، روز چهارشنبه تحویل به گروه ایتالیایی انی (Eni) را نیز ۱۵ درصد کاهش داد.

روزنامه لو فیگارو گزارش داد که صادرات گاز روسیه به اروپا از زمان آغاز تحریم‌ها علیه مسکو به طور پیوسته در حال کاهش بوده و گازپروم تحویل خود را به چندین مشتری اروپایی که از پرداخت به روبل خودداری کردند، قطع کرده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha