۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۴۷
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84791203
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایتالیا از عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حمایت کرد

تهران- ایرنا- ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا در سفر به کی یف از عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حمایت کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آسنا، دراگی در کنفرانس خبری پنجشنبه شب گفت: مهمترین پیام سفر ما این است که ایتالیا خواهان عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا است و این موضع را در شورای اروپای آینده حفظ خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: اتحادیه اروپا خواهان صلح است اما کی یف نیز باید بتواند از خود در برابر تجاوزات مسکو دفاع کند. ما امروز برای این کار اینجا هستیم تا به اوکراین در بازسازی آینده خود کمک کنیم.

نخست وزیر ایتالیا در بازدید از شهرهای بمباران شده گفت: این اوکراین است که باید صلحی را که می خواهد و برای مردمش قابل قبول می داند، انتخاب کند.

دراگی همچنین در مورد صادرات مجدد غلات اوکراین از طریق بنادر گفت: دو هفته برای مین زدایی بنادر فرصت وجود دارد، برداشت محصول در پایان سپتامبر فرا می رسد و مجموعه ای از ضرب الاجل های فوری تر به طور اجتناب ناپذیری ما را به یک وضعیت دراماتیک نزدیک می کند. ما باید با نهایت فوریت برای غلات و برای جلوگیری از یک فاجعه، مسیرهای امن ایجاد کنیم.

سخنان ماریو دراگی در حالی عنوان می شود که وی روز پنجشنبه به همراه "امانوئل مکرون" رئیس‌جمهوری فرانسه و "اولاف شولتز" صدراعظم آلمان وارد کی‌یف شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha