جلوگیری از ناامید شدن جوانان بزرگترین کار خیر در جامعه است

مشهد- ایرنا- دبیر کل جامعه روحانیت مبارز گفت: امروز بزرگترین کار خیر در جامعه این است که اجازه ندهیم یک جوان ناامید شود یا به یک شهروند حس بدی دست دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مصطفی پور محمدی روز پنجشنبه در نشست مجمع عمومی خیرین کشور در مشهد افزود: هنر امروز خیرین ایجاد امیدواری در جامعه و خوش‌بینی نسبت به آینده است، باید دعا کنیم که فعالیت خیرین موفق باشد تا فرهنگ ایثار و خدمت به همنوع گسترش یابد.

وی بیان کرد: در راس هر کار خیر و نوع دوستی این است که انسانها دل و ذهنشان با نشاط و امیدوار، با انگیزه باشد، اما اکنون این موضوع در جامعه بسیار آسیب دیده است بویژه نسل جوان که بسیار تحت فشار هستند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز گفت: مسائل مادی جامعه و گرفتاریها و نیازمندی ها همه جای خود محفوظ است اما باید در شرایط کنونی به فکر روان جامعه باشیم.

حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: احساسهای بد بسیار شدید است و همه ما می‌دانیم، دلیل این احساسهای بد مردم زیر سر ما (مدیران) است که بلد نیستیم، درست کار کنیم.

وی اضافه کرد: همه بحثهای مزبور سر جای خود قابل تامل است، آنقدر هم فضای مجازی هم رسمی و هم غیررسمی اشباع شده است که به حالت تهوع رسیده است، یعنی ما در هر کاری زیاده‌روی می‌کنیم، اگر بخواهیم انتقاد کنیم، آنقدر انتقاد می کنیم که خودمان هم حالمان بهم می‌خورد، در تشویق و حمایت هم آنقدر زیاده‌روی می کنیم که از آن طرف بام می‌افتیم.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه گفت: از خیرین می خواهم به همان نسبت که به تامین نیازمندیهای جامعه توجه می‌کنند، نسبت به مسائل روحی و ذهنی جامعه حساسیت نشان دهند و برای آن هزینه و وقت صرف کنند.

حجت‌الاسلام پور محمدی اظهار داشت: مسائل روانی جامعه بسیار اساسی است، برخی اوقات با یک سر تکان دادن، یک ذهنیت منفی را تشدید می‌کنیم، برخی اوقات با یک حرکت بدنی و یا یک آمدن یا نیامدن، حتی پول می‌دهیم اما توی دلها را هم خالی می‌کنیم و بی‌انگیزگی را تشدید می‌کنیم.

وی افزود: به مشکلات واقف هستیم اما ملتها در شرایط سخت است که عظمت، اقتدار، تمدن و جایگاه خود را نشان می‌دهند، ایران جزو کشورهایی است که شرایط بسیار سختی را در تاریخ خود پشت سر گذاشته است.

وی بیان کرد: شرایط سخت کنونی را می‌توان با توجیه مدلل نه ظاهری و سطحی، با اراده و همکاری و حساسیت نشان‌دادن، با نصیحت و انتقاد و دلسوزی بجا، با صبوری و توصیه به صبر پشت سر گذاشت.

یازدهمین نشست مجمع عمومی خیرین کشور در مشهد برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha